کمتر از دوماه دیگر تا به صدا در آمدن زنگ آغاز مجلس یازدهم باقیمانده است، مجلسی که اکثریت آن در دست اصولگرایان است و تعداد اندکی صندلی نیز به مستقلین و اصلاح طلبان رسیده است. اصولگرایان به پشت گرمی همین حضور حداکثری از مدتها قبل بحث بر سر ریاست مجلس آینده را آغاز کرده اند، ریاستی که ۱۲ سال در اختیار لاریجانی بود و حالا با عدم حضور او در انتخابات مجلس فضا برای رقابت دیگر نمایندگان مجلس آینده فراهم شده است. قالیباف مدعی اصلی ریاست بر صندلی مجلس آینده است چه آنکه او بدون شک با امید به ریاست بر یک قوه انتخابات ریاست جمهوری را رها کرده و پا به میدان انتخابات مجلس گذاشت. 

قالیباف اما برای رسیدن به این صندلی مسیری دشوار را پیش رو دارد. او رقبایی از جنس اصولگرا نیز دارد که باید آنها را جدی بگیرد از میرسلیم که رتبه بعد از او را در کسب آرا آورده است تا مرتضی آقاتهرانی و علیرضا زاکانی. 

طرح زودهنگام موضوع ریاست مجلس آینده، مبحثی انحرافی است

در همین راستا، سید مصطفی میرسلیم منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که خود در زمره مدعیان کرسی ریاست قرار دارد، در پاسخ به پرسشی در خصوص ریاست مجلس آینده به خبرآنلاین، گفت: در این برهۀ تاریخی که کشور درگیر مشکلات عدیده ای است طرح زودهنگام موضوع  ریاست مجلس آینده مبحثی  انحرافی است و هرکسی در این راه  گام بردارد حتما مسیر  را اشتباه می رود.

انتخاب رئیس مجلس باید بدون تطمیع و تهدید انجام شود

رئیس کمیسیون  زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه همه باید وقت و همت خود را  مصروف حل مشکلات موجود کشور و مسائل مردم کنند، افزود: انتخاب ریاست مجلس فرایندی قانونی دارد که باید در وقت خودش و طبق آئین نامۀ داخلی مجلس، بویژه بدون تطمیع و تهدید انجام گیرد.

میرسلیم با اشاره به اینکه ورود زودهنگام به این موضوع عوارضی دارد که باید از آن پرهیز کرد، خاطرنشان ساخت: حتما برآیند انتخاب نمایندگان محترم مردم در وقت خودش  انتخابی محترم خواهد بود که همه باید به آن گردن نهند.

شورای نگهبان عملکرد نمایندگان را رصد کند

منتخب  مردم تهران در مجلس یازدهم همچنین از شورای نگهبان خواست که منطبق بر وظیفۀ نظارت استصوابی همچنان عملکرد منتخبان مجلس را رصد کند و هرجا به این نتیجه رسید که عملکرد بعضی از منتخبان خارج از چارچوب قانونی و خدای نکرده مبتنی بر استفاده از امکانات برای تاثیر گذاری بر ساختار مجلس آینده  است، به وظیفه قانونی  خویش  عمل کند.

وی ادامه داد: در الگوی اسلامی  ادارۀ کشور  و فقه حکومتی، مدیریت ابزار خدمت صادقانه به مردم و وسیلۀ اجرای دقیق احکام الهی است و الا اشغال جایگاه مدیریت به نیت ریاست ارزشی ندارد.

به شعار مجلس انقلابی در عمل نیز وفادار باشیم

میرسلیم گفت: به فرمایش امام علی علیه السلام به اندازۀ عطسۀ بز هم نمی ارزد. انقلاب اسلامی به وقوع پیوست تا ارزش های الهی جایگزین ارزش های مادی وابسته به مناصب دنیوی شود و اگر ما شعار مجلس انقلابی می دهیم  باید در عمل نیز به آن وفادار باشیم .  

مجلس یازدهم بدور از حاشیه به فکر خدمت باشد

وی ادامه داد: مجلس یازدهم باید بدور از هر حاشیه سازی، از همان روز اول به خدمت بپردازد تا در  سال اول اثرات اقداماتش در زندگی مردم محسوس و ملموس باشد.

مصطفی میرسلیم با تاکید براینکه منتخبان محترم مردم باید از همین الان به رصد مشکلات موجود در کشور بپردازند، تصریح کرد: آنها باید در تعامل با مجلس  فعلی به شناختی هر چه دقیقتر از وضعیت موجود در کشور برسند تا ان شاء الله با دیدی بسیط و شناختی کامل برای خدمت صادقانه پای به مجلس بگذارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.