عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در مسیر منتهی به میدان آزادی، در چهل و یکمین راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران شرکت کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در مورد بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی صلاحیت‌ها دقیق و بر اساس مستندات بوده است.

وی افزود: هر کسی که دوست دار انقلاب است، دوم اسفند پای صندوق رأی بیاید.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد تعداد تأیید صلاحیت‌ها برای رقابت در انتخابات مجلس نیز تصریح کرد: تاکنون در مجموع ۷۱۰۰ نفر صلاحیتشان تأیید شده است که می‌توان گفت بیش از ۵۰ درصد داوطلبان انتخابات تأیید صلاحیت شدند.

مجید انصاری: مشارکت حد اکثری پیام روشن دارد 

 حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۲ بهمن یوم الله اکبر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این یوم الله همیشه اهمیت داشته و در ۴۰ سال گذشته مردم ایران این روز را به  عنوان روز ملی و مذهبی گرامی داشته اند، گفت: این روز یک روز بزرگ است.

انصاری در ادامه با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: فردا ۴۰ روز از شهادت شهید رشید اسلام می‌گذرد و امروز ایشان در این راهپیمایی حضور دارد و ما حضور حاج قاسم را احساس می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در خصوص پیام این راهپیمایی برای آمریکا گفت: حضور مردم پاسخی به آمریکاست که قصد داشته‌ است همیشه مردم را ناامید کند.

وی در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات مجلس یازدهم افزود: شرکت در انتخابات همیشه مهم بوده که هم یک حق است و هم یک تکلیف. حضور مردم در انتخابات برای کشور و خودشان موثر است چراکه مجلس برای مردم است.

انصاری در پایان گفت: مشارکت حداکثری مردم پیام روشنی برای دوستان و دشمنان خواهد داشت.

هادی خامنه‌ای: از لیست خاصی در انتخابات مجلس حمایت نمی‌کنیم

همچنین سید هادی خامنه‌ای، دبیر کل مجمع پیروان خط امام (ره)، در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران ضمن دعوت از مردم ایران برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس اظهار داشت: از مردم ایران برای حضور باشکوه در انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت به‌عمل می‌آوریم.

بنا به گزارش تسنیم وی حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات را جلوه حمایت از انقلاب اسلامی دانست و افزود: ما هنوز در راه رسیدن به آرمانهای انقلاب مسیر زیادی را در پیش دارم اما انقلاب و حرکت مردمی آن ادامه دارد.

دبیر کل مجمع پیروان خط امام (ره) در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت گروه‌های مختلف سیاسی از کشور و نظام گفت: همه گروه‌ها و احزاب سیاسی معتقد به حمایت از نظام و کشور هستند. رهبر معظم رهبری اسلامی نیز بارها فرمودند اختلاف نظر مسئله‌ای خالی از اشکال است و این مسائل همواره در بین اندیشمندان و علما وجود داشته است.

این شخصیت سیاسی تصریح کرد: شخصیت و جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی برکسی پوشیده نیست و همه گروه‌ها معتقد به ایشان هستند.

وی همچنین گفت: برنامه ای برای حمایت از لیست خاصی در انتخابات نداریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.