تعداد مبتلایان به کرونا به مرز یک میلیون نفر نزدیک شده است. از مجموع ۸۵۹۹۲۹ کیس مبتلا در جهان از ابتدای ثبت رسمی تا امروز اول آوریل ۲۰۲۰ تعداد ۱۷۸۳۶۴ تن بهبود پیدا کرده‌اند. همچنین از مجموع ۶۳۹۲۲۱ کیس فعال، حال ۳۳۰۷۰ تن وخیم گزارش شده است.

در آمریکا آمار تلفات در این ایالت از هزار تن گذشته و پزشکان با کمبود دستگاه تنفس مصنوعی مواجه هستند. تصاویری از این کشور منتشر شده که نشان می‌دهد بیماران کرونایی در راهروهای بیمارستان نیویورک مداوا می‌شوند. به گزارش بی بی سی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید مطابق مدل‌های پیش‌بینی که کارشناسان ارایه کرده‌اند ممکن است ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار آمریکایی جان خود را بر اثر بیماری کووید-۱۹ از دست دهند اما او امیدوار است که با رعایت هشدارها از سوی مردم این کشور این پیش‌بینی‌ها به واقعیت بدل نشود. ترامپ که عصر سه‌شنبه، ۳۱ مارس، به همراه مایک پنس، معاون خود و مدیران مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا در کنفرانس خبری روزانه شرکت کرده بود همچنین از تولید دستگاه های کمک تنفسی در ۱۱ کارخانه و نیز آماده شدن تست های جدید کرونا که ظرف چند دقیقه نتیجه ان مشخص خواهد شد، خبر داد. این خبرگزاری همچنین نوشته که  ناخدای ناو هواپیمابر روزولت آمریکا که با ۴۰۰۰ خدمه در گوآم پهلو گرفته از واشنگتن درخواست کمک کرده و گفته پس از مثبت شدن تست حدود ۱۰۰ ملوان این ناو، بیم آن دارد که همه‌گیری به سرعت در این کشتی غول‌پیکر نظامی گسترده شود.

ناخدا برت کروزیر در نامه ای به پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا پیشنهاد داده که کل ملوانان و خدمه این ناو قرنطینه شوند و تاکید کرده: "ما در حال جنگ نیستیم و نیازی نیست که ملوانان من بمیرند."  صدای امریکا نوشته که فرماندار کالیفرنیا نیز اعلام کرده که در این ایالت طی چهار روز گذشته آمار مبتلایان دوبرابر و تعداد بیماران در بخش آی‌سی‌یو در این مدت سه برابر شده است. همچنین به گزارش دویچه وله، تایوان می خواهد ۱۰ میلیون ماسک را به عنوان کمک به کشورهای شدیداً متاثر شده از بیماری همه گیر جهانی کووید ۱۹ بدهد. تایوان به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ ماسک در نظر دارد تولید ماسک را به ۱۵ میلیون در روز افزایش بدهد.

به گزارش صدای امریکا اسپانیا تنها در یک روز مرگ بیش از ۸۰۰ نفر را ثبت کرده است.  اسپانیا اکنون پس از ایتالیا شاهد بیشترین شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان است. به گزارش اناتولی  همچنین ۵ هزار و ۸۷۲ اسپانیایی مبتلا به کرونا نیز تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند. تاکنون ۲۲ هزار و ۶۴۷ تن نیز پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده اند. مادرید شاهد بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در این کشور بوده و ۲۹ هزار و ۸۴۰ نفر در این منطقه به کرونا مبتلا و ۳ هزار و ۸۶۵ نفر نیز جان باخته اند. ایالات کاتالونیا نیز پس از مادرید بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را ثبت کرده و تاکنون ۱۹ هزار و ۹۹۱ تن در این ایالت به کرونا آلوده شده و ۱۸۴۹ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایندیپندنت یک وزیر کابینه بریتانیا گفت در راستای کمک به توقف انتشار ویروس کرونا، مردم باید فقط هفته‌ای یک بار برای خرید از خانه بیرون بروند. گرنت شپز، وزیر حمل و نقل، گفت مردم در دوران قرنطینه فقط باید هفته‌ای یک بار برای خرید مایحتاج ضروری، و نه چیز دیگر، از خانه بیرون بروند.  شپز در برنامه صبحانه شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت:‌ «مردم قوانین مقرر شده را می‌دانند، و باید تلاش کنند که هفته‌ای یک بار به خرید بروند. فقط کارهای ضروری را انجام دهید، نه چیز دیگر.» همچنین به نوشته بی بی سی ادامه شیوع ویروس کرونا فوتبال انگلیس را تا ۳۰ آوریل به حالت تعلیق درآورده‌ است. نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار برگزاری جلسات مجلس عوام به صورت مجازی به دلیل شیوع کروناویروس شدند.

به نوشته رویترز، طبق آمار ارائه شده توسط موسسه رابرت کخ آلمان تا امروز (چهارشنبه) تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۶۷۳۶۶ نفر افزایش یافته است. تا کنون ۷۳۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را در این کشور از دست داده‌اند.

احتمال افزایش آمار مرگ و میر در ایتالیا هم مطرح شده است. انستیتوی ملی سلامت در ایتالیا اعلام کرد که آمار مرگ و میر در این کشور ممکن است بیشتر از رقمی باشد که تاکنون اعلام شده است. قرنطینه سراسری در ایتالیا تا زمان عید پاک تمدید شده است. اما گفته می شود که ایتالیا با ثبت ۷۲۷ فوتی در مقایسه با یک هفته اخیر کمترین میزان فوتی را ثبت کرد اما عدد ابتلا با افزایش به رقم ۴۷۸۲ تن رسید.

به گزارش دیلی میل اولین مورد کرونای وارداتی در ووهان چین به ثبت رسید. دانش آموز ۱۶ ساله چینی پس از بازگشت از انگلیس به عنوان بیمار کرونایی در ووهان رصد شد.

به نوشته تی ار تی روسیه برای مقابله با کروناویروس تجهیزات پزشکی به آمریکا فرستاد.در بیانیه وزارت دفاع روسیه خاطرنشان شده که هواپیمای حامل تجهیزات پزشکی و ماسک از فرودگاه نظامی چکالوسک از منطقه مسکو به سمت آمریکا پرواز کرده است.ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۳۰ مارس در رابطه با  وضعیت بیماری ناشی از ویروس کرونا با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کرده بودند. همچنین پوتین هم به جمع دورکاران پیوسته است. پس از مثبت شدن آزمایش کروناویروسی پزشک همراه رئیس جمهور روسیه در ملاقات از کرونایی‌ها در بیمارستان مسکو، به پوتین توصیه شده تا برای چند روزی دورکار شود.

 ژاپن مقررات منع ورود را به ۷۳ کشور توسعه داد. به گزارش آر تی بدین ترتیب شهروندان ۷۳ کشور حق ورود به ژاپن را نداشته و در صورت ورود قرنطینه ۱۴ روزه خواهند شد.

دیلی میل نوشته که ترکمنستان روش جدیدی برای مبارزه با کروناویروس به اجرا گذاشته است.  در روش جدید هر کسی کلمه «کروناویروس» را بر زبان بیاورد توسط ماموران بازداشت خواهد شد.  دولت ماموران مخفی خود را در اتوبوس و ... گذاشته تا به محض شنیدن کلمه کروناویروس، خاطی را بازداشت کرده و با خود ببرند!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.