به گزارش شبکه خبری سی ان ان ، فرانسه به این منظور چند قطار سریع السیر را به کاربرد پزشکی و انتقال بیماران اختصاص داده است و اولین قطار امروز با ۲۴ بیمار کرونایی پاریس را به مقصد  "سنت بریو" در "بریتانی"  منطقه ای که کمتر تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است ؛ ترک کرد. دومین قطار نیز ۱۲ بیمار را از پاریس به "رن" در شمال پایتخت فرانسه منتقل کرد.

به گزارش بیزنس اینسایدر ، فرانسه با چند قطار سریع السیر TGV بیماران کرونایی را از شهرهای تحت تاثیر شدید کرونا به مناطقی که کمتر گرفتار کرونا شده اند منتقل می کند.

اولین سرویس انتقال بیماران روز ۲۶ مارس انجام شد و یکی از قطارهای اختصاص یافته برای این کار ۲۰ بیمار وخیم کرونایی را از منطقه "گرانده" (Grand Est) در شرق فرانسه به منطقه "لوار" در غرب که تخت های بیمارستانی بیشتری وجود دارد منتقل کرد. هر واگن این قطارها می تواند چهار بیمار و تیم شش نفری درمانی را در خود جا بدهد.

فرانسه به سومین کشور اروپایی تبدیل شده که از لحاظ تعداد قربانیان کرونا از کشور چین پیشی گرفته است. روز سه شنبه با مرگ ۴۹۹ نفر دیگر در فرانسه شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۳ هزار و ۵۲۳ نفر رسید. تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا و اسپانیا نیز از چین بیشتر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.