دنیای سیاست فصل پاییز در ۹۸، با فراز و فرود بسیاری همراه بود. از اولین روز مهرماه با حواشی پیرامون سفر رئیس جمهور به نیویورک و معمای دیدار او با دونالد ترامپ  آغاز و در واپسین روز نیز با رنگ و بوی انتخاباتی پایان یافت.

حضور معماگونه در نیویورک

مهرماه سال 98 به مثابه سال‌های پیشین با سفر رئیس جمهوری کشورمان به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل همراه بود. روحانی که حضور پررنگ و محسوسی در هفتاد و چهارمین اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد داشت، مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در مسائلی چون برجام، ثبات منطقه، تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران و ...را در قالب سخنرانی در مجمع عمومی و دیدارهایش با مقامات بلندپایه دیگر کشورها اعلام کرد.

این سفر در حالی صورت گرفته بود که ظریف وزیرخارجه کشورمان تحریم بود و حضورش در نیویورک با محدودیت‌های زیادی همراه شده بود. از نکات حاشیه ای این سفر تلاش های چندجانبه مکرون و جانسون برای انجام دیدار یا تماس تلفنی بین روحانی و ترامپ بود که با موافقت رئیس جمهوری کشورمان همراه نشد.

شوک ناگهانی شیخ به تندروهای اصولگرا

از دیگر سوپرایزهای سیاست در پاییز 98 را شیخ علی اکبر ناطق نوری رقم زد. او بعد از سالها دوری از جلسات جامعه روحانیت که نتیجه دلخوری از این تشکل بود، به جلسه جامعه روحانیت مبارز رفت تا به غیبت ۱۰ ساله خود در جامعه روحانیت مبارز پایان دهد. این حضور با تحلیل های زیادی چون امکان نقش آفرینی شیخ در معادلات سیاسی و انتخاباتی اصولگرایان همراه بود اما بنا به روایت ها این حضور تنها بخاطر دعوت آیت الله موحدی کرمانی صورت گرفته بود و ناطق همچنان علاقه ای برای حضور در تحرکات اصولگرایان ندارد. اما همین حضور کوتاه باعث دل نگرانی بسیاری از تندروهایی شد که چندان سازگاری با مشی اعتدالی ناطق نوری نداشتند.

دستگیری روح الله زم سرشبکه کانال معاند آمدنیوز از بمب های خبری مهرماه بود که از سوی اطلاعات سپاه صورت گرفت. به اتفاقات این ماه می توان حضور عمران خان رئیس جمهوری پاکستان در ایران و دیدارش با رهبر انقلاب را هم اضافه کرد.

در جدول زیر به مهمترین خبرهای سیاسی مهرماه اشاره شده است؛

اتفاق

تاریخ

توضیحات

سفر رئیس جمهور به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل

۹۸/۰۷/۰۱

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرد.

او در این دیدار با امانوئل مکرون، بوریس جانسون، عمران خان، آبه شینزو، آنجلا مرکل و آنتونیو گوترش دیدار کرد و درباره حفظ و تداوم برجام، تحریم های آمریکا علیه ایران و بازیابی صلح و ثبات در منطقه و ... گفتگو کرد.

معمای دیدار ترامپ و روحانی در نیویورک

۹۸/۰۷/۰۱

با توجه به سفر رئیس جمهور به نیویورک، برخی از احتمال دیدار حسن روحانی با رئیس جمهور آمریکا سخن می گفتند. احتمالی که رنگ واقعیت به خود نگرفت.

شرط مذاکره با آمریکا

۹۸/۰۷/۰۱

سخنگوی دولت درباره شرط مذاکره با آمریکا بیان کرد که در صورت برداشتن برداشتن کامل تحریم‌ها مذاکره خواهیم کرد.

واکنش سردار نقدی به ادعای شناسایی دو جاسوس در دفترش

۹۸/۰۷/۰۱

بهزاد نبوی در مصاحبه‌ای، گفته بود در دفتر سردار نقدی دو جاسوس اسرائیل شناسایی شده است که در زندان با برخی زندانیان سیاسی هم بند بودند، که یکی از آنها اعدام شد. معاون هماهنگ کننده سپاه این ادعا را رد کرد.

طرح ائتلاف امید،ابتکار صلح هرمز و «نه» به مذاکره تحت تحریم

۹۸/۰۷/۰۱

یکی از محورهای مهم سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل طرح صلح هرمز بود که با استقبال دیگر کشورها همراه شود. روحانی درباره مذاکره با آمریکا هم بیان کرد که پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم «نه» می باشد.

گفتگوی روحانی با شبکه فاکس نیوز

۹۸/۰۷/۰۳

در این گفتگو رئیس جمهور با رد احتمال هرگونه دیدار تصادفی با ترامپ بیان کرد که اگر ترامپ به دنبال مذاکره است باید ابتدا شرایط مذاکره را فراهم کند

شایعه بمب‌گذاری تروریست‌ها در مسیر قطار زاهدان ـ تهران

 

روابط عمومی قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق، خبر منتشر شده در برخی شبکه‌های مجازی در خصوص علت خروج قطار زاهدان ـ تهران از ریل بخاطر بمب گذاری را تکذیب کرد.

پیشنهاد برجامی روحانی به آمریکا

۹۸/۰۷/۰۴

رئیس جمهوری پیشنهاد کرد که ایران آمادگی دارد در مقابل تصویب برجام و رفع دایمی تمام تحریم‌ها توسط کنگره امریکا، طرح تصویب فوری پروتکل الحاقی در مجلس ایران به عنوان قانونی دائمی را پیگیری نماید.

ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری توسط رهبر انقلاب

۹۸/۰۷/۰۶

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری را ابلاغ و با توجه به اهمیت موضوع در حاشیه آن مرقوم کردند: سیاستها به قوای سه‌گانه ابلاغ شود. سه قوه موظفند اقدامات را زمانبندی و پیشرفتها را گزارش نمایند.

سرقت میلیاردی از منزل یکی از نمایندگان

۹۸/۰۷/۰۷

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره سرقت مبالغی پول از خانه یکی از نمایندگان مجلس بیان کرد که سرقت از خانه یکی از نمایندگان استان آذربایجان غربی بوده است.

حضور روحانی در ارمنستان

۹۸/۰۸/۰۸

روحانی به منظور شرکت در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ارمنستان رفت.او در حاشیه این نشست با روسای جمهور ارمنستان و روسیه گفتگو و دیدار کرد که درباره مناسبات اقتصادی، فرهنگی، منطقه ایی و بین المللی تبادل نظر کردند.

روایت شهید سردار سلیمانی از جنگ ۳۳ روزه، ترور سیدحسن نصرالله

۹۸/۰۹/۰۹

سردار قاسم سلیمانی در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی خود ناگفته‌هایی از جنگ ۳۳ روزه و پیروزی حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

حضور ناطق نوری در جلسات جامعه روحانیت

۹۸/۰۹/۰۹

حجت الاسلام ناطق نوری  به دعوت آیت‌الله موحدی‌کرمانی در جلسه جامعه حضور پیدا کردد ولی در مورد این که در جلسات آینده نیز حضور پیدا بکند چیزی نگفت.

واکنش رهبر انقلاب به تلاش های ترامپ برای دیدار با روحانی

۹۸/۰۷/۱۰

رهبری در این دیدار فرمودند که آمریکایی‌ها برای وادار کردن رئیس جمهور کشورمان به ملاقات، به التماس هم افتادند و رفقای اروپایی را هم به کمک خواستند.

طرح ترور سردار سلیمانی در روز عاشورا

۹۸/۰۷/۱۱

حجت الاسلام والمسلمین طائب از شکست طرح سرویس های عبری-عربی برای ترور سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و دستگیری تیم ترور توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد.

انفجار نفتکش ایرانی

۹۸/۰۷/۱۹

 نفت‌کش ایرانی SABITY متعلق به شرکت ملی نفتکش در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شد.

اعطای بالاترین نشان نظامی در حوزه پشتیبانی رزم به سرلشکر باقری

۹۸/۰۷/۲۰

رئیس ستادکل نیروهای مسلح مفتخر به دریافت نشان نصر درجه یک شده است.

دیدار عمران خان با هبر انقلاب

۹۸/۰۷/۲۱

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچ جنگی نبوده است، فرمودند که البته اگر کسی شروع کننده جنگ در مقابل ایران باشد، بدون تردید پشیمان خواهد شد.

دستگیری روح الله زم

۹۸/۰۷/۲۲

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای از گرفتار شدن "روح الله زم" سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب "آمدنیوز" در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه و دستگیری وی خبر داد.

ریاست عارف بر فراکسیون امید

۹۸/۰۷/۲۲

مجمع عمومی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت رئیسه این فراکسیون را در سال چهارم مجلس انتخاب کردند که عارف بر ریاست فراکسیون امید باقی ماند.

کشف ۲ عملیات بمب‌گذاری در مسیر زائران اربعین توسط وزارت اطلاعات

۹۸/۰۷/۲۲

وزیر اطلاعات از کشف ۲ عملیات بمب گذاری در مسیر زائران اربعین و ۵۰ قبضه اسلحه جنگی خبر داد.

شناسایی  شبکه هنجارشکن بهائیت

۹۸/۰۷/۲۹

شبکه هنجارشکن بهاییت در شیراز شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند.

 

 

از اعتراضات بنزینی تا تحریم های جدید آمریکا علیه فرزند رهبری و فرماندهان نظامی

آبان ماه با اعتراضات بنزینی پرحاشیه بود، تصمیم سران سه قوه برای افزایش قیمت بنزین با اعتراضاتی همراه شد و در دل این اعتراضات برخی به سمت اغتشاش آفرینی پیش رفتند. رهبر انقلاب در سخنانی مهم از تصمیم سران قوا حمایت کردند. تحریم فرزند رهبر انقلاب و برخی دیگر از فرماندهان نظامی و مسئولان کشور از دیگر خبرهای جنجالی این ماه بود.

گام چهارم کاهش تعهدات برجامی هم در آبان ماه برداشته شد.گلایه های دنباله دار روحانی از تعلل مجمع تشخیص در تعیین تکلیف لوایح مرتبط با FATF از دیگر اتفاقات این ماه بود.

در جدول زیر به مهمترین خبرهای سیاسی آبان ماه اشاره شده است؛

اتفاق

تاریخ

توضیحات

گلایه روحانی از مانع‌تراشی در تصویب اف‌ای‌تی‌اف

۹۸/۰۸/۰۱

رئیس جمهور بیان کرد که نباید اجازه داد که در سیستم بانکی‌مان اتهام پولشویی به ما بچسبد و این به زیان کشور است، در خصوص FATF که برخی به آن حساسیت دارند سخنی نمی‌گویم، اما چرا یک عده در مقابل ۴ لایحه‌ای که در دولت و مجلس به تصویب رسیده، مانع‌تراشی می‌کنند و جلوی دولت و مجلس ایستاده‌اند؛ اینگونه اقدامات به نفع کشور نیست.

سقوط یک پهپاد ناشناس در خوزستان

۹۸/۰۸/۰۱

یک پهپاد ناشناس در روستای مگرنات از توابع بخش شعیبیه شوشتر سقوط کرد.

رونمایی از طرح جدید اصلاح‌طلبان برای بستن لیست انتخابات مجلس یازدهم

۹۸/۰۸/۰۳

"شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان" طرح جدیدی(طرح سرا) برای انتخاب لیست نامزدهای انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم طراحی کرد بود که رسانه ای شد.

حضور روحانی در اجلاس سران عدم تعهد در باکو 

۹۸/۰۸/۰۳

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جنبش عدم تعهد به پشتوانه‌ جمعیت فراوان و قلمرو وسیع و با توجه به آراء خود در مجامع بین‌المللی، می‌تواند قطب جدیدی از قدرت را در جهان چندقطبی آینده پایه‌گذاری کند، بیان کرد که نیل به این هدف، نیازمند درک واقعیتهای جدید منطقه‌ای و بین‌المللی و به‌کارگیری ابزارها و امکاناتِ نوینِ جهانِ امروز است.

اعزام ناوگروه اطلاعاتی ارتش به آبهای آزاد و بین المللی

۹۸/۰۸/۰۷

شصت و چهارمین ناوگروه اطلاعاتی-رزمی نیروی دریایی ارتش متشکل ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی بندرعباس برای انجام ماموریت دریانوردی عازم دریاهای آزاد و بین المللی شد.

دستگیری عناصر فرقه بهائیت توسط سازمان اطلاعات سپاه

۹۸/۰۸/۰۸

 تعدادی از عناصر تشکیلاتی فرقه ضاله بهائیت توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس، در شیراز دستگیر شدند.

راه اندازی سامانه ثبت اموال نمایندگان در مجلس

۹۸/۰۸/۱۱

احمدامیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان در قوه مقننه خبر داد.

واکنش وزارت اطلاعات به جنجال‌ها بر سر آزادی حسن عباسی

۹۸/۰۸/۱۲

مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت اطلاعات در واکنش به حواشی مطرح شده درباره آزادی حسن عباسی از زندان یادآورشد که وزارت اطلاعات صرفاً از دروغ پراکنی‌های وی علیه دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکی بوده و تشخیص جرم و محکوم کردن این فرد به عهده مرجع محترم قضایی بوده است.

نامه روحانی به پادشاه عربستان 

۹۸/۰۸/۱۳

سخنگوی دولت درباره ارسال نامه رئیس جمهور به پادشاه عربستان بیان کرد که اساس نامه ها صلح و ثبات منطقه بوده است؛ ما معتقدیم دو جانبه‌های متعددی می تواند در منطقه شکل گیرد و فشارهای آمریکا نباید باعث دوری همسایگان شود. 

طرح ممنوعیت پخش اعترافات از صدا و سیما

۹۸/۰۸/۱۳

محمود صادقی درباره‌ی این طرح بیان کرد که هدف از طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات اشخاص از صدا و سیما و دیگر رسانه‌های گروهی جلوگیری از تکرار اتفاقاتی همچون پخش اعترافات پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای است.

تهدید رئیس جمهور به استخر فرح

۹۸/۰۸/۱۳

در حاشیه راه پیمایی ۱۳ آبان در شهر مقدس قم، تعداد اندکی از حاضران با بلند کردن پلاکاردهایی مجددا پیام هشدار آمیز «استخر فرح» را به رییس جمهور روحانی یادآوری کردند.

تحریم فرزند رهبرانقلاب و ستاد کل نیروهای مسلح و ۸ فرد دیگر از سوی آمریکا

۹۸/۰۸/۱۳

اسامی آقایان محمد باقری، حسین دهقان، حجت‌الاسلام و والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، غلامعلی حداد حادل، وحید حقانیان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی خامنه‌ای، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، غلامعلی رشید، علی‌اکبر ولایتی و ستاد کل نیروهای مسلح به فهرست تحریم‌های آمریکا علیه ایران اضافه شده‌اند.

استعفای کاظم جلالی از نمایندگی مجلس

۹۸/۰۸/۱۴

 استعفای کاظم جلالی نماینده مردم تهران به علت انتصاب به سفیر ایران در روسیه اعلام وصول شد.

گام چهارم کاهش تعهدات برجامی

۹۸/۰۸/۱۴

گام چهارم کاهش تعهدات در فردو خواهد بود. طبق برجام در فردو، ۱۰۴۴ تا سانتریفیوژ وجود دارد، منتهی در برجام قرار بر این بوده این سانتریفیوژ برچرخند ولی گاز تزریق نشود و گامی که یرداشت شد آغاز گازدهی در فردو بود.

شبکه‌سازی نفوذی انگلیس در ایران

۹۸/۰۸/۱۴

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای هرگونه همکاری با شورای فرهنگی انگلیس را ممنوع اعلام کرد.

کاندیداتوری زاکانی از قم

۹۸/۰۸/۱۵

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، این خبر را که علیرضا زاکانی تصمیم گرفته است در انتخابات مجلس یازدهم از قم کاندیدا شود، تأیید کرد.

سرنگونی یک پهپاد توسط پدافندهوایی ارتش

۹۸/۰۸/۱۷

سامانه‌های پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بعد از شناسایی یک پرنده ناشناس در آسمان بندر ماهشهر آن را ساقط کردند.

توزیع بیانیه علیه روحانی در مجلس

۹۸/۰۸/۲۰

ذوالنوری شبنامه ایی علیه رئیس جمهور در مجلس توزیع کرد.

خبر مهم اقتصادی روحانی به ۱۸ میلیون خانوار کم‌درآمد

۹۸/۰۸/۲۰

رئیس‌جمهوری از طرح مهم دولت درسال ۹۸ برای حمایت از خانوارهای ایرانی کم‌درآمد خبر داد.

 

افزایش قیمت بنزین

۹۸/۰۸/۲۴

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از ساعت صفر بامداد امروز (۲۴ آبان) بنزین سهمیه بندی و قیمت آن افزایش پیدا کرد.

اولین اظهارات روحانی پس از افزایش قیمت بنزین

۹۸/۰۸/۲۴

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت و اهمیت اقدام دولت در افزایش نرخ بنزین و کمک به خانوارهای ضعیف و متوسط کشور از محل درآمد حاصل از آن، بیان کرد که این کار به نفع مردم و اقشار تحت فشار جامعه بوده و می‌تواند در حل مشکلات آنان مفید و موثر باشد.

سخنان رهبر انقلاب درباره افزایش قیمت سوخت

۹۸/۰۸/۲۶

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در درس خارج فقه، سخنانی را درباره مدیریت مصرف سوخت مطرح کرده‌اند و از تصمیم سران قوا حمایت کردند.

شناسایی عوامل اصلی اغتشاشات

۹۸/۰۸/۲۶

وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای درباره مسائل پیش آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت اعلام کرد که عوامل اصلی اغتشاشات شناسایی شدند.

لاریجانی نیامد، قالیباف وارد گود انتخابات شد

زنگ آغاز ثبت نام برای حضور در ساختمان هرمی شکل بهارستان در حالی به صدا در آمد که علی لاریجانی با اعلام عدم کاندیداتوری خود برای انتخابات مجلس یازدهم، بمب خبری را منفجر کرد. عدم کاندیداتوری عارف بدون آنکه اصلاح طلبان در جریان این تصمیم باشند، حضور قالیباف در انتخابات مجلس بعد از چندین ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری و ردصلاحیت برخی چهره های شاخص اصلاح طلب از سوی هیات های اجرایی انتخابات از دیگر خبرهای این ماه بود.

در جدول زیر به مهمترین خبرهای سیاسی آذرماه اشاره شده است؛

اتفاق

تاریخ

توضیحات

دستگیری اغتشاشگران وابسته به پژاک و داعش

۹۸/۰۹/۰۲

استانداری کرمانشاه از دستگیری برخی اغتشاشگران وابسته به گروه پژواک و داعش خبر داد.

درگذشت نماینده مجلس خبرگان

۹۸/۰۹/۰۳

آیت الله سید ابوالفضل میر محمدی زرندی معروف به میرمحمدی زرندی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به دیار باقی شتافت.

خنثی شدن حمله برنامه‌ریزی شده به تأسیسات عسلویه

۹۸/۰۹/۰۴

دبیر شورای عالی امنیت ملی از خنثی شدن طرح برنامه‌ریزی دشمن برای حمله به تأسیسات عسلویه خبر داد.

روایت روحانی از گفتگویش با رهبری درباره مصوبه افزایش قیمت بنزین

۹۸/۰۹/۰۶

روحانی درباره گرانی بنزین بیان کرد که در طرح اجرای اصلاح قیمت انرژی هیچ چیزی نصیب دولت نمی‌شود و کل درآمد به مردم برگردانده می‌شود. البته این موضوع مغایر قانون بود به همین خاطر برای اجرای آن از رهبری اجازه گرفتیم و ایشان اجازه دادند که کل پول به مردم برگردانده شود و هر مقدار درآمد حاصل شود آن را به خانوارها خواهیم داد. ضمن اینکه آمار و ارقام را به طور دقیق به مردم گزارش می‌دهیم.

شناسایی عوامل حمله تروریستی به نفتکش ایران

۹۸/۰۹/۰۹

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد که  قطعا عوامل حمله تروریستی به نفتکش ایران در دریای سرخ وقتی کامل و ۱۰۰ درصد شناسایی شدند در راستای تدابیری که مدنظر سلسله مراتب فرماندهی و سیاستمداران نظام جمهوری اسلامی است در مکان و زمان مناسب پاسخ لازم داده خواهد شد.

عدم کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰

۹۸/۰۹/۰۹

تنها چند ساعت مانده به نواخته شدن زنگ آغازین یازدهمین انتخابات مجلس لاریجانی اعلام کرد که برنامه ایی برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم و همچنین انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ندارد.

توصیه‌های انتخاباتی مهم رهبر انقلاب

۹۸/۰۹/۱۰

رهبر انقلاب اسلامی از ثبت‌نام بی‌محابای برخی افراد در انتخابات مجلس انتقاد کردند و فرمودند که هر مسئولیّتی، هر سِمَتی، هر توانایی‌، در کنارش یک مسئولیّتی دارد، یک تعهّدی وجود دارد. باید دید که آیا می‌توانید آن تعهّد را انجام بدهید یا نه؟ این خیلی درسِ بزرگی است.

ثبت نام سیاسیون برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم

۹۸/۰۹/۱۰

علی مطهری، مصطفی میرسلیم، محمد عباسی، الیاس حضرتی، شیندخت مولاوردی، حمیدرسایی، وحید یامین پور و حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم و ... از جمله سیاسیونی بودند که برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم اعلام کاندیداتوری کردند.

عدم کاندیداتوری عارف در انتخابات ۹۸

۹۸/۰۹/۱۵

محمدعلی وکیلی، عضو فراکسیون امید که برای ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور رفته بود، اعلام کرده که «آقای عارف اعلام کرده‌اند که برای انتخابات مجلس یازدهم شرکت نمی‌کند.»

بیانیه کاندیداتوری قالیباف در انتخابات مجلس

۹۸/۰۹/۱۶

محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه ای رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

کاندیداتوری آیت الله یزدی در مجلس خبرگان

۹۸/۰۹/۱۹

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فردا از استان قم کاندیدای مجلس خبرگان رهبری می‌شود.

واکنش وزارت کشور به ادعای حضور نداشتن رحمانی فضلی در مرکز کشور در شب افزایش قیمت بنزین

۹۸/۰۹/۲۴

روابط عمومی وزارت کشور ادعای عدم حضور رحمانی فضلی در مرکز کشور، همزمان با اجرای طرح مدیریت سوخت را «مطلقاً خلاف واقع» دانست و تاکید کرد که وزیر کشور در شب اجرای طرح، از محل وزارت کشور، از طریق ویدئو کنفرانس با استانداران و شوراهای تأمین ۳۱ استان در ارتباط بوده است.

سخنرانی روحانی در اجلاس سران کوآلالامپور ۲۰۱۹

۹۸/۰۹/۲۸

رئیس جمهور با برشمردن مهمترین چالش های نوظهور جهان اسلام در سطوح ملی و بین المللی، همکاری و تعامل میان کشورهای اسلامی را برای تبدیل جهان اسلام به یک بلوک بزرگ قدرت در عرصه بین المللی ، یک اصل بی‌جایگزین دانست و برای تحقق این هدف ، ۳ طرح اجرایی مهم را به اجلاس کوالالامپور پیشنهاد داد.

حضور یک داوطلب زن در آزمون اجتهاد انتخابات مجلس خبرگان

۹۸/۰۹/۲۸

یکی از شرکت کنندگان در آزمون اجتهاد دواطلبان اولین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان خانم بوده که  از حوزه انتخابیه استان فارس ثبت نام کرده بود.

نتایج اولیه هیات‌های اجرایی از بررسی صلاحیت‌ها 

۹۸/۰۹/۲۸

دو هفته بعد از آخرین روز از نام نویسی کاندیداها در انتخابات مجلس یازدهم، بر اساس نتایج اولیه هیات‌های اجرایی، آذر منصوری، علی شکوری راد، جواد امام و هادی غفاری  و بسیاری از اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند.

تکذیب شهادت سردار جانباز حاج علی فضلی

۹۸/۰۹/۲۹

یک منبع اخبار منتشره درباره شهادت سردار سرتیپ پاسدار جانباز حاج علی فضلی را تکذیب کرد.

دیدار روحانی با آبه شینزو

۹۸/۰۹/۲۹

رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفری که به توکیو داشت با آبه شینزو دیدار و درباره مسائل مهم دیدار و گفتگو کردند.

تکذیب تصویب لوایح اف‌ای‌تی‌اف

۹۸/۰۹/۳۰

روابط عمومی مجمع با ارسال توضیحی پیرامون خبر تصویب لوایح FATF در کمیسیون مشترک مجمع تشخیص، صحت این خبر را تایید نکرد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.