براساس  این گزارش ؛‌ فقط در ۲۴ گذشته ۸۶۴ نفر به دلیل این بیماری فوت کردند و تاکنون  ۹ هزار و ۵۳ نفر در این  کشور براثر بیماری ناشی از کرونا جان باخته اند.

با این وجود ، به گفته وزارت بهداشت ، روند ابتلا و فوتی ها در مسیر تثبیت قرار گرفته است .پس از اوج قابل پیش بینی‌ روز سه شنبه که ناشی‌ از شمار کل مبتلایان و فوتی ها در روزهای شنبه و یکشنبه بود ، رشد ابتلا و مرگ و میر ها ، ملایم تر شده است .در این رابطه در حالی‌ که در روز ۲۵  مارس (۶ فروردین )، نسبت فوتی ها ۲۷ درصد بود ، اکنون این میزان به ۵/۱۰ درصد کاهش یافته است .

اسپانیا با گسترش شیوع کرونا ، از روز ۱۳ مارس (۲۳ اسفند )،وضعیت فوق العاده اعلام کرده است و مردم کشور باید تا روز ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین )، در قرنطینه و  در خانه های خود بمانند .

اسپانیا، با ۴۶.۷ میلیون نفر جمعیت خروج شهروندان از خانه را به جز برای خرید مایحتاج ضروری، دارو یا رفتن سر کار(مشاغل  ضروری )، منع کرده است و محدودیت های گسترده ای را بر تردد شهروندان اجرا کرده است.

 رستوران ها، کافه ها، سینماها، باشگاه های شبانه و همچنین کسب و کارهای غیرضروری تعطیل شده اند و  علاوه بر این   از مردم  خواسته شده است  تا  سفرها را به خصوص میان شهرها کاهش دهند.

این کشور کلیه موزه ها، مراکز فرهنگی و ورزشگاه ها را تعطیل کرده است  ، رستوران ها و کافه ها فقط می توانند برای تحویل غذا در خانه مشتریان فعالیت کنند،  مراکز ضروری مثل بانک ها و پمپ بنزین ها باز هستند و کلیه مقاطع تحصیلی‌ و آموزشی چند روز قبل از اعلام وضعیت فوق العاده تعطیل شدند .

اسپانیا اجازه ورود خودروها از مرز فرانسه و پرتغال را نمی‌دهد و فقط شهروندان اسپانیا و کسانی که در کشورهای همسایه کار می‌کنند، حق عبور از مرز را دارند.

شیوع کرونا و محدودیت مرزی بر حرکت قطارها در اسپانیا اثر گذاشته و این کشور پرواز افرادی که متعلق به منطقه شنگن نباشند را به خاک خود ممنوع کرده است .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.