در پی ابلاغ اولویت های " جهش تولید" از سوی رییس مجلس شورای اسلامی ،  امروز ( چهارشنبه ۱۳ فروردین ماه) پنجمین جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴  با استفاده از فناوری دیجیتال دوسویه ‌در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دولت، بخش خصوصی و مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد،  نظرات حاضران درباره آثار اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید مورد بررسی قرار گرفت.

 

براساس این گزارش در نشست امروز کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی برای رفع تبعات  اقتصادی کرونا مقرر شد، دولت علاوه بر به تعویق انداختن اقساط بانکی، تمهیدات ویژه ای در حوزه های  بیمه، مالیات و امهال جرایم بانکی صاحبان مشاغل در نظر  گرفته و همچنین کمک به خانواده و اقشار آسیب پذیر به طور هدفمند صورت گیرد.

 

در جلسه امروز همچنین بر نحوه ارائه بسته های حمایتی به صورت هدفمند تاکید و در نهایت مقرر شد علاوه بر ارائه تسهیلات مناسب به کارگران رسمی، امکانات و بسته های حمایتی مناسبی برای کارگران روزمزد و افرادی که دارای قرارداد رسمی نیستند، پیش بینی شود.

 

در ادامه جلسه امروز کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی راهکارهای جهش تولید و گزارش سازمان های مربوطه و مرکز پژوهش های مجلس در بخشهای صنعت، فناوری اطلاعات، شرکتهای دانش بنیان، معادن و صنایع معدنی، انرژی، کشاورزی، منابع طبیعی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، مسکن و  حمل و نقل بررسی و در نهایت مقرر شد شنبه هفته آینده گزارش وزارت اقتصاد و امر دارایی درباره راهکارهای تحقق جهش تولید ارائه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.