براساس اعلام این مرکز، اکنون در محورهای هراز، فیروز کوه و آزادراه قزوین-رشت مسیر رفت و برگشت، تردد روان است.

این مرکز همچنین از کاهش ۲۰.۵ درصدی کل تردد ثبت شده در جاده‌ها در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز قبل خبر داد و اعلام کرد: در همین مدت، سهم خودروهای سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۵.۹ درصد، بیشترین تردد بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ بامداد ثبت شد.

در شبانه روز گذشته در آزادراه تهران-قزوین ۳۸ هزار و ۱۴ تردد ثبت شده  که نسبت به روزهای عادی، به حدود یک چهارم کاهش یافته است.

همچنین آزادراه‌های کرج-تهران و قزوین-کرج در شبانه‌روز گذشته جزو پرترددترین جاده‌ها بودند که در حال حاضر از ترددها به میزان قابل توجهی کاسته شده است.

این مرکز اعلام کرد: تردد محموله‌های ترافیکی دارای مجوز نیز تا ساعت ۷ روز شنبه (۱۶ فروردین‌ماه) در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی ممنوع است.

درحال حاضر، ۱۲ جاده از جمله محورهایی نظیر شمشک-دیزین، رامیان- شاهرود، شهداد- نهبندان، پونل ـ خلخال، خرم‌آباد ـ پل‌دختر و منطقه ۴ آزادراه تهران ـ شمال به دلیل نبود ایمنی تا اطلاع بعدی مسدود اعلام شد. در برخی جاده‌های استان آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان نیز بارش باران را داریم.

براساس این گزارش، اکنون اغلب جاده‌ها باز است، اما طبق مصوبه ستاد کرونا، مردم باید از انجام سفر و تردد در جاده‌های برون شهری خودداری کنند.

 طبق این مصوبه، فقط ورود افراد بومی و ساکن هر شهر براساس کارت ملی، پلاک و بیمه نامه خودرو به آن شهر مجاز است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.