سعید نمکی امروز( ۱۳ فروردین ماه) در حاشیه جلسه دولت اظهار کرد: امروز آمار ما از مرز ۶۷ میلیون رصد در کل کشور گذشت که از این میان حدود ۵۵میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از طریق تلفن و تماس با خانواده‌ها رصد شدند و حدود ۱۱ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر نیز از طریق ثبت در سامانه با ما همراهی کردند.

وی با بیان اینکه این رقم در دنیا بسیار قابل توجه است و مورد توجه همه افکار عمومی در سطح جهان و آن‌هایی که اقدامات بهداشتی انجام می‌دهند قرار گرفته است، گفت: چنین پایشی در چنین سطح گسترده‌ای در کشور کار بی نظیری است که حاصل همت تمام مردم شریف ما و نیروهایی است که در بسیج و سازمان‌های مردم نهاد با ما همراهی کردند و رکورد تاریخی را رقم زدند.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: حدود ۴۳۰هزار نفر ویزیت شدند، حدود ۳۰۴ هزار نفر بدون مشکل بودند. ۱۰۴ هزار نفر مراقبت در منزل انجام شد برایشان، ۲۵۸۴ نفر درمان سرپایی گرفتند، ۱۹هزار و ۲۴۷ نفر از بین این جمعیت به بیمارستان‌ها ارجاع شدند که در بررسی‌های نهایی ۵۹۸۸ نفر در بیمارستان نگهداری شدند. این کار و عملکرد بزرگ و علمی توانست بار سنگینی را از روی دوش بیمارستان‌ها و پرسنل ما بردارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه طرحی را بعد از فاصله‌گذاری اجتماعی دنبال می‌کنیم، گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با کمک دستگاه‌های مختلف تا ۲۰ فروردین اجرا می‌شود. ما گام دومی را به نام فاصله‌گذاری هوشمند در نظر داریم که طی آن برای بازگردانی کسب و کارها، برخی از مراکز علمی و فرهنگی که باید دوباره بازگشایی شود و مراکز مذهبی تلاش کنیم.

وی در پایان تاکیدکرد: وقتی که کارشناسان ما اعلام کنند شرایط عادی‌تر شده است، بر اساس پروتکل‌ها از شرایط انقباضی خارج می‌شویم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.