دلیل اصلی این تصمیم گیری به طور دقیق اعلام نشده اما با توجه به ضرورت مهار کرونا و به منظور سهولت در عبور و مرور سریعتر مردم، ظاهرا چنین تصمیمی گرفته شده است.

از سوی دیگر «خوردن» باعث ترشح بزاق دهان در داخل متروهای چین می شود که همه روزه میلیون ها نفر را در سراسر کشور جابجا می کنند و این می تواند خطری برای شیوع دوباره کرونا باشد.

در مقررات جدید آمده است: با کسانی که در مترو اقدام به خوردن کنند و یا پرسه بزنند و تکدی گری نمایند و اجازه ندهند تا مردم به راحتی تردد کنند، برخورد خواهد شد.

این مقررات در حالی به اجرا گذاشته می شود که از روز شنبه این هفته در چین برای روز اموات ۳ روز تعطیلی سراسری در کشور در نظر گرفته شده و پیش بینی شده است بسیاری در داخل کشور سفر و یا بین شهرها تردد کنند.

در ضوابط جدید آمده است: برای برخی از کسانی که موارد اضطراری دارند نظیر بیماران و یا نوزادان استثناهایی در نظر گرفته شده است همچنین اعلام شده است مسافران مترو در سراسر چین باید نظافت را رعایت کرده و از نوشیدن در داخل مترو حتی الامکان خودداری کنند و روی زمین زباله نریزند در غیر این صورت مشمول مجازات هایی خواهند شد.

«وانگ شیچون» از مسئولان وزارت راه و ترابری چین در مصاحبه ای با رسانه ها گفت: خوردن و آشامیدن در داخل مترو، تکدی گری و پرسه زدن های بی مورد مانعی برای عبور و مرور سریع مسافران است.

به کسانی که از تلفن های هوشمند استفاده می کنند تاکید شده است که در داخل مترو حق ندارند صدای تلفن ها را بلند کنند و برای شنیدن باید از گوشی (هندز فری) استفاده کنند.

دولتمردان چین در روزهای اخیر بارها نسبت به بالا بودن خطر شیوع بیماری کرونا هشدار داده و از مردم خواسته اند کماکان مسایل بهداشتی را بخصوص در نقاط پرازدحام مراعات کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.