بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده درباره انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشروی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری با ۹ درصد از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا جلوتر است.

در این نظرسنجی که توسط شبکه خبری «فاکس‌نیوز» انجام شده و نتایج آن شنبه منتشر شد، ۴۹ درصد پرسش‌شوندگان حمایت خود را از بایدن اعلام کردند حال آنکه ترامپ تنها حمایت ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را داشت.

۱۱ درصد نیز اعلام کردند که هنوز برای شرکت در انتخابات یا نامزدی که به وی رای خواهند داد تصمیم‌گیری نکرده‌اند.

این نظرسنجی از ۱۰۱۱ نفر و بین روزهای ۲۱ تا ۲۴ مارس (۲ تا ۵ فروردین) انجام شده و ۳ درصد خطا برای آن در نظر گرفته شده است.

تا به امروز، انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ۲۷ ایالت «آیووا»، «نیوهمپشایر»، «نووادا»، «کارولینای جنوبی»، «آلاباما»، «آرکانزاس»، «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «مین»، «ماساچوست»، «مینه‌سوتا»، «کارولینای شمالی»، «اوکلاهما»، «تنسی»، «تگزاس»، «ورمونت»، «ویرجینیا»، «یوتا»، «آیداهو»، «میشیگان»، «می‌سی‌سی‌پی»، «میسوری»، «داکوتای شمالی»، «واشنگتن»، «آریزونا» و «ایلینوی» و «فلوریدا» برگزار شده است.

بنا به گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس»، تاکنون رای مجموع دو هزار و ۱۷۶ موکل انتخاباتی اعلام شده است که بایدن رای یک‌هزار و ۱۴۷ موکل انتخاباتی را از آن خود کرده است و هر نامزد برای پیروزی نهایی در کارزار مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا به ۱۹۹۱ موکل انتخاباتی نیاز دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.