به گزارش وزارت صنعت، جمشید گلپور از مصوبه امروز ستاد حمل و نقل سوخت رونق فروش‌های اینترنتی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه این کارگروه، تا پایان دوره شیوع کرونا، برای تشویق و ترغیب خرید غیرحضوری جابجایی کالا به صورت اینترنتی، ناوگان حمل و نقل مشارکت‌کننده در این طرح، ۲۰ درصد مازاد بر سقف پیمایش همان روز با تائید اتاق اصناف ایران اختصاص می‌یابد.

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در ستاد سوخت افزود: رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده از سوی ستاد ملی کرونا برای تمامی مشارکت‌کنندگان در طرح فروش اینترنتی ضروری است.

وی افزود: بر اساس مصوبات جلسه‌ای که در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و با حضور نمایندگان وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور برگزار شده است، مقرر گردید تا با توجه به شرایط جاری و شیوع ویروس کرونا جهت گسترش استفاده از خودروهای عمومی دورن شهری(پراید و تیبا)، به جای سیکل ترکیبی از سیکل شهری جهت نحوه محاسبه مصرف بنزین پس از اخذ استعلام از سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی به روزرسانی شود.

به گفته گلپور،  همچنین مقرر شد؛  مبنای محاسبه پیمایش سواری کرایه برون شهری(سمند و پژو ۴۰۵) پس از اخذ استعلام از سازمان بهینه سازی مصرف انرژی بروزرسانی شود.

وی با بیان اینکه برگزاری فروش‌های اینترنتی از جمله سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین مایجتاج مردم به صورت غیرحضوری است؛ افزود: به موازات تدابیری که برای تأمین و توزیع کالاها صورت می‌گیرد، فروش‌های اینترنتی نیز برای تامین مایحتاج مورد نیاز مردم در سایر گروه‌های کالایی تا آخر فروردین تمدید شده است که بر این اساس، همه عرضه کنندگان کالا در قالب این طرح باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی کردن اقلام، نیازهای مردم را تامین کنند.

برگزاری این جشنواره از ۱۶ تا پایان فروردین تمدید شده و این در شرایطی است که اسفند ماه نسبت به سال گذشته رشد ۲۳۶ درصدی فروش اینترنتی را شاهد بودیم و در طول یک هفته برگزاری جشنواره برخی فروشگاه‌ها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش فروش را تجربه کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.