سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی دانشجویان بسیجی در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا اظهار داشت: با هماهنگی که با سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت شده در این کارگاه دانشجویان بسیجی در حال تولید ماسک N۹۵ با استاندارهای لازم، هستند و این ماسک‌ها پس از استرلیزه شدن در اختیار مراکز درمانی و مردم در تهران و سایر استان‌ها قرار می‌گیرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: روزانه دانشجویان بسیجی جهادگر در کشور ۲۰۰ هزار ماسک و سایر دوستان جهادی هم در روز ۲ میلیون ۸۰۰ هزار ماسک تولید می‌کنند که در مجموع بسیج روزانه ۳ میلیون ماسک تولید می‌کند.

سلیمانی تاکید کرد: امروز در کشور شاهد وحدت، همدلی و مشارکت مردم در بسیج ملی مبارزه با کرونا هستیم و هر روز صحنه‌های زیبایی از فداکاری در کشور آفریده می‌شود.

وی ادامه داد: فرق ملت ما با کشورهای دیگر به خصوص غرب و کسانی که ادعای دموکراسی دارند همین است که آنها در شرایط بحرانی جا خالی می‌کنند ولی در چنین شرایطی مردم و نهادهای مختلف ما همه پای کار می‌آیند و برای حل مشکل تلاش می‌کنند و در موضوع کرونا هم همین‌طور است که این نشان از توانمندی‌های ملت بزرگ ایران، جمهوری اسلامی و سیستم بهداشت و درمان هم است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همه مردم عزیز ما امروز این اطمینان خاطر را دارند که مشکلی برای درمان بیمارانشان وجود ندارد، البته همه باید رعایت کنیم که مشکلی پیش نیاید ولی اگر خدای نکرده مشکلی هم ایجاد شود نگرانی بابت درمان وجود ندارد.

رزمایش دفاع بیولوژیک در ایلام 

همچنین ایسنا نوشت، قاسم سلیمانی دشتکی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)، در دیدار با با فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با تبریک روز پاسدار، اظهار کرد:  پاسداران این مرز و بوم با رشادت و مردانگی جانانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند و امروزه نیز در عرصه‌های متنوع دفاعی، فرهنگی، تولید علم و فناوری با حضور فداکارانه، فعالانه و خستگی ناپذیر خود، امنیت، استقلال، عزت و سرافرازی را در میهن عزیز اسلامی برقرار و پایدار کرده اند.

استاندار ایلام نقش سپاه را در حوادث و اتفاقات گذشته و حال بی بدیل عنوان کرد و گفت: در سیل فروردین ماه، اربعین ۹۸ و اکنون در بحث بیماری کرونا پای کار بودن و تعهد سپاه و نقش آفرینی ارزشمند این نهاد انقلابی شایسته تقدیر است و در اینجا لازم می دانم از مجموعه این تلاش ها تشکر نمایم.

وی در پایان نقش سپاه را در کنار دیگر نیروهای مسلح در ستاد استانی مبارزه با کرونا در  ضد عفونی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مهم عنوان کرد و گفت: البته برای برون رفت از این شرایط نیازمند همکاری بیش از پیش مردم در اجرای دستورالعمل ها و مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا هستیم.

وی افزود: امروز خوشبختانه علی رغم وضعیت سخت بیماری کرونا فضای وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان ارگان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برقرار است و انشاءالله به حول و قوه الهی و کمک مردم و پای کار بودن مسئولان بر این وضعیت نیز چون روزهای سخت دیروز غلبه پیدا خواهیم کرد. 

در ادامه سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان نیز ضمن تقدیر از تعامل و نگاه مثبت استاندار ایلام به مجموعه نیروهای مسلح و مجموعه سپاه استان گفت، گفت: ایجاد ۱۵ کارگاه در سطح استان و تولید بیش از ۲۰۰ هزار ، کمک در حوزه غربالگری، کمک در ایجاد بیمارستان صحرایی و مکان قرنطینه تنها گوشه ای از خدمات سپاه در مقابله با ویروس کرونا است.

وی گفت:  روز سه شنبه ۱۲ فروردین ماه رزمایش دفاع بیولوژیکی با محوریت قرارگاه نجف سپاه در شهر ایلام برگزار می شود که اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.