به گزارش موندو دپورتیوو، کیلور ناواس در روزهایی که جهان با بحران کرونا روبرو است فرانسه را ترک کرد و به کشورش کاستاریکا بازگشت. دروازه‌بان پاری سن ژرمن با یک پرواز اختصاصی به همراه سه فرزند و همسرش به آمریکای مرکزی رفت که ۲۰۰ هزار دلار برایش هزینه برداشت.

دروازه‌بان کاستاریکایی می خواست در این شرایط نزد عزیزانش باشد اما برای ترک اروپا که مرزهایش را بسته است مجبور شد هزینه زیادی را متحمل شود. او چند روز پیش در یک مصاحبه گفت: ما انسان هستیم و بیشتر اوقات هم مانند دیگران وحشت می کنیم‌ اما زمانی که زانو می زنیم و همه چیز را به خدا واگذار می کنیم و می دانیم که شرایط را کنترل می کند آرام می گیریم. باید متحد باشیم و قوانین را زیر پا نگذاریم. من تنها با دعا کردن کمک نمی کنم. موسسه ام نیز در حال کمک کردن است.

بر اساس قوانین دولت کاستاریکا دروازه‌بان ملی پوش باید ۱۴ روز در قرنطینه بماند تا اگر به کووید ۱۹ مبتلا شده باشد مشخص شود.

ناواس  همچنین در صفحه شخصی اش نوشته بود: همانطور که می دانیم به خاطر کووید ۱۹ جهان در شرایط کاملا پیچیده ای قرار گرفته است. از مردم کشورم می خواهم به توصیه های مسئولان گوش فرا دهند چون همه ما مسئول هستیم.

دروازه‌بان کاستاریکایی نخستین بازیکن پاری سن ژرمن نیست که فرانسه را ترک می کند. پیش از این نیمار، تیاگو سیلوا و ادینسون کاوانی به کشورهای خود بازگشته بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.