روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» در مقاله‌ای با این موضوع نوشت، پنتاگون تا این لحظه تعداد زیادی از رزمایش‌های خود را لغو، انتقال نیرو در داخل و خارج را متوقف و ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» را به دلیل شیوع کرونا در میان خدمه، در سواحل گوام نگه داشته است.

از سوی دیگر پنتاگون دو کشتی بیمارستانی را به مقصد نیویورک و لس‌آنجلس که شیوع ویروس کرونا در آن‌ها بسیار نگران‌کننده شده، اعزام کرده است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مراسم اعزام این کشتی‌ها در حالی که در کنار «مارک اسپر» وزیر دفاع این کشور ایستاده بود گفت: «ما در این جنگ پیروز می شویم و ما این جنگ را سریع و فوری خواهیم برد، با حداقل کشته ممکن».

در حالی که ۱۲ هزار نیروی گارد ملی آمریکا در مراکز تست کرونا و چادرهای بیمارستانی در ده‌ها ایالت مشغول به کمک‌رسانی هستند، مقامات پنتاگون و فرماندهان ارشد نگران این هستند که ابتلای احتمالی هزاران نیروی نظامی آمریکایی چه تأثیری بر امینت ملی این کشور خواهد داشت.

تا روز جمعه ۶۱۳ نفر از کارکنان پنتاگون به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از نیمی از آن‌ها را نیروهای نظامی تشکیل می‌دهد. در کره جنوبی به ۲۸ هزار نیروی آمریکایی حاضر در این کشور دستور داده در پادگان‌هایشان بمانند یا به خانه برگردند. در حال حاضر در پادگان «هامفریز» واقع در جنوب سئول و دیگر تأسیسات نظامی آمریکا تنها فرماندهان و کارکنان ارشد در پست‌هایشان حاضر هستند.

پنتاگون باید از سویی خطر ابتلای بیشتر این بیماری میان نیروهایش را مهار کند و از سوی دیگر امنیت ملی آمریکا را تأمین کند. از این رو به ۲۵ هزار نیروی خود دستور داده به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند. همچنین فرماندهان نظامی اکثر تمرینات نظامی را لغو کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا از روز چهارشنبه تحرکات نظامی خود در سراسر جهان را به مدت ۶۰ روز متوقف کرده است و هزاران نیروی نظامی خود را زمین‌گیر کرده است. همچنین به شماری از نیروهای آمریکایی اجازه خروج از افغانستان داده شده است که با خواسته ترامپ برای پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا همسویی دارد.

ترامپ روز جمعه دستوری را صادر کرد که به پنتاگون اجازه می‌دهد یک میلیون سرباز ذخیره ارتش را به‌مدت دو سال برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا وارد عمل کند. اما مقامات پنتاگون معتقدند هیچ برنامه‌ای برای بازگرداندن این تعداد نیرو به ارتش وجود ندارد.

به اذعان ارتش آمریکا از میان ۸۰۰ هزار سرباز سابق این کشور که پنتاگون از طریق ایمیل دعوت به همکاری کرد، تنها ۹۰۰۰ نفر برای ملحق شدن مجدد به ارتش اظهار آمادگی کردند.

آمریکا از نظر میزان ابتلا به ویروس کرونا در جهان، رتبه اول را دارد و تا کنون بیش از ۱۲۳ هزار مبتلا در این کشور گزارش شده است که از این میان ۲۲۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.