با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی اکثر امور،فوتبال هم در ایران فعلا به حالت تعطیل درآمده و مسابقات لیگ برتر برای مدت نامعلومی لغو شده اند. با این حال گویا تعدادی از باشگاه ها تصمیم گرفته اند که تمرینات خود را در این وضعیت از سر بگیرند و آمادگی خود را برای ادامه رقابت ها حفظ کنند. این در حالی است که هنوز حتی معلوم نیست رقابت ها از چه تاریخی آغاز می شود و آیا اصلا می توان لیگ این فصل را به پایان برد یا نه؟

در همین خصوص هم ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش با انتشار اطلاعیه هایی،از تمامی باشگاه ها خواسته تا تمرینات خود را برگزار نکنند. حالا هم مازیار ناظمی،سخنگوی وزارت ورزش و جوانان با انتشار توییتی به صورت جدی از عملکرد باشگاهی که در این شرایط تمرینات خود را از سر گرفته انتقاد کرد و عواقب انضباطی و قضایی آن را متوجه خود آن ها دانست.

قرار است سازمان لیگ نیز به عنوان متولی لیگ برتر و لیگ آزادگان به صورت رسمی از تمامی تیم ها بخواهد تا اطلاع ثانوی و حداقل تا پانزدهم فروردین ماه از برگزاری تمرینات گروهی خودداری کنند.

گویا ستاد مقابله با کرونا در ورزش باتوجه به اهمیت توجه به هشدارهای وزارت بهداشت و خودداری از تجمع برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، همزمان در حال رایزنی با مقام قضایی کشور و نهادهای قضایی فدراسیون فوتبال مثل کمیته انضباطی است تا با مدیران و مربیانی که سلامت بازیکنان و خانواده های شان را از طریق اصرار به برگزاری تمرین به خطر می اندازند، برخورد شود.

5367071

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.