"مجید سعیدی" در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان کرمان اظهار کرد: از شب گذشته هماهنگی های لازم بین دستگاهی در راستای مقابله با سیل انجام و دستگاه های اجرایی وارد عملیات شده بودند که تاکنون خوشبختانه تعداد زیادی از روستاهای متاثر از سیل در جنوب استان کرمان از حالت اضطرار خارج شده اند.

وی با اشاره به اینکه حجم بارش ها در جنوب و شرق استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته بسیار زیاد بوده است افزود: در مجموع  راه ارتباطی ۲۹۰ روستا در بخش های متاثر از جاری شدن سیلاب در جنوب استان کرمان مسدود شده بود که با همکاری نیروهای امدادی و راهداری تاکنون راه ارتباطی تعدادی از این روستاها باز و همچنان راه ۱۴۴ روستا در شهرستان های قلعه گنج، کهنوج، رودبار جنوب و ریگان در اثر جاری شدن سیل قطع است  .

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۶ روستا دچار قطعی آب، ۸۱ روستا دچار قطعی برق و ۴۴ روستا در چهار شهرستان دچار آبگرفتگی هستند، بیان کرد: بارش روز گذشته خسارات زیادی به راه های اصلی و فرعی، زیرساخت های روستایی و شهری، شبکه و خطوط انتقال آب و برق، دام و کشاورزی وارد کرده است که در روزهای آینده میزان این خسارات برآورده خواهد شد.

سعیدی با اشاره به سفر استاندار کرمان به مناطق سیل زده جنوب استان گفت: با حضور استاندار جلسه ای ستاد مدیریت بحران استان کرمان در شهرستان رودبار جنوب را ظهر امروز برگزار و هم اکنون در حال عزیمت به منطقه زهکلوت هستیم. 

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان درباره وضعیت راه های جنوب استان کرمان نیز گفت: در حال حاضر شش راه فرعی و چهار راه اصلی در جنوب استان کرمان مسدود است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.