کورش مودت افزود: با توجه به اینکه از روز شنبه تا سه شنبه آینده احتمال بالا آمدن آب و مد اکبر داشته باشیم به همین منظور تمام تدابیر لازم برای رویارویی با هرگونه افزایش حجم آب در اروند رود و کارون انجام شده است.

شدت مد (بازگشت آب از دریا به درون رودخانه و نهرها) در نیمه ماه قمری و هنگام کامل شدن ماه، بیشتر از مدهای عادی است که به مد اکبر معروف است.

وی بیان کرد: تقویت سیل بندهای روستاهای غرب کارون در خرمشهر ادامه دارد و برای مقابله با مد اکبر آمادگی کامل داریم.

مودت ادامه داد: سیل بندهای روستاهای غرب کارون در وضعیت مناسبی قرار دارند.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: به منظور بررسی وضعیت روستاهای غرب کارون و اروند و وضعیت مد اکبر امروز جلسه ای در خصوص مقابله با هرگونه افزایش آب با اعضای مدیریت بحران تشکیل می شود.

۱۳ روستای غرب کارون در حوزه شهرستان خرمشهر به دلیل اسکان در ساحل رودخانه کارون جزو مناطق پر خطر هستند.

سیلاب و مد دریا موجب اعلام وضعیت فوق العاده در آبادان شد

سیلاب و بالا آمدن مد دریا موجب شد تا فرماندار ویژه آبادان در این شهرستان اعلام وضعیت فوق العاده کند.

سیدزین العابدین موسوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به دلیل مد غیر طبیعی و بالا آمدن سطح آب رودخانه اروند رود، از امروز در شهرستان آبادان وضعیت فوق العاده اعلام می شود.

وی افزود: دهانه نهرهایی که اطراف آنها منزل مسکونی وجود دارد بسته می شود تا مانع ورود روان آب ها در سطح شهر و روستاهای اطرف شود.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: مردم حاشیه رودخانه های اروند و بهمنشیر هوشیار باشند زیرا ممکن است مد اکبر تکرار شود.

موسوی گفت: تدابیر لازم در جلسه ستاد بحران که امروز در اروندکنار برگزار می شود دیده خواهد شد تا آمادگی لازم برای مقابله با سیلاب احتمالی را داشته باشیم.

شدت مد (بازگشت آب از دریا به درون رودخانه و نهرها) در نیمه ماه قمری و هنگام کامل شدن ماه، بیشتر از مدهای عادی است که به مد اکبر معروف است.

به گزارش ایرنا سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در خوزستان شده است.

طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده و حدود ۴۰۰ هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفتند.

مناطقی از ۱۲شهرستان خوزستان گرفتار سیلاب هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.