همزمان با شیوع گسترده و ویروس کرونا بسیاری از ایرلاین‌های فعال در سراسر جهان پروازهای داخلی و خارجی خود را لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند تا بدین ترتیب بتوانند به قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس خطرناک و مرگبار کمک کنند.

حالا بر اساس گزارش گلف نیوز ، شرکت هواپیمایی امارات که بدون شک یکی از بزرگترین و فعالترین ایرلاینهای جهان به شمار می‌رود، امروز ۲۲ مارس ۲۰۲۰ اعلام کرد که به طور موقت تمامی پروازهای مسافری و بین المللی خود را از چهارشنبه ۲۵ مارس سال جاری میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای این کشور لغو کرده و به حالت تعلیق درخواهد آورد.

شیخ احمد سعید آل مکتوم ، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی امارات، در این خصوص خاطرنشان کرده است: ویروس مرگبار کرونا که جهان را به قرنطینه برده و تمامی کشورها را مجبور به بستن مرزهای خود با سایر کشورها کرده است، تبعات منفی، مشکلات سنگین و بحران های مالی متعددی را برای شرکت‌های هواپیمایی سراسر جهان به وجود آورده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به عنوان یک ایرلاین بین المللی با توجه به آنکه تمامی کشورها مرزهای خود را بسته و مقررات سخت گیرانه ای را برای ورود هواپیما و مسافران خارجی وضع و اجرا کرده‌اند، ما در شرایطی قرار گرفته ایم که دیگر قادر نخواهیم بود به ادامه پروازهای بین‌المللی و مسافربری خود ادامه دهیم. 

مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی امارات افزود: ما به دقت شرایط کشورهای مختلف جهان و قوانین مربوط به ترددهای هوایی آنها را بررسی کرده و به محض آنکه شرایط مهیا باشد، به سرویسدهی و خدمت رسانی به مسافران خود ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: پروازهای باری مشمول این تصمیم جدید نخواهند شد و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

این ایرلاین اماراتی مستقر در دبی هر ساله میلیون‌ها مسافر را به مقاصد بین المللی مختلفی در سراسر جهان جا به جا و منتقل می‌کرد ولی حالا به نظر می رسد که به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس خطرناک و مرگبار قرار گرفته و تمامی خطوط هوایی خود را به حالت غیرفعال و تعلیق در آورده است.

این هواپیمایی همچنین به تمامی پرسنل خود اعلام کرده که شیوع گسترده و همه‌گیری ویروس کرونا بزرگترین بحران و چالش آن در سال‌های گذشته به شمار می رود.

طبق آمار منتشر شده در مارس ۲۰۱۹ میلادی، شرکت هواپیمایی امارات بالغ بر ۲۱ هزار نفر خدمه پروازی و ۴۰۰۰ نفر خلبان را به استخدام خود درآورده است.

امارات متحده عربی پیشتر اعلام کرده بود که مرزهای خود را به تمامی مسافران خارجی به غیر از شهروندان اماراتی و دیپلمات‌ها خواهد بست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.