به گزارش تارنمای هیل، دونالد ترامپ با حضور در کنفرانس خبری در کاخ سفید با اشاره به گزارش اخیر روزنامه واشنگتن پست در مورد کم کاری‌های کاخ سفید در مواجهه با کرونا با لحنی تند و انتقادی گفت: من فکر می‌کنم که واشنگتن پست ما را به نادرست پوشش خبری می‌دهد. 

ترامپ با اشاره به خواندن گزارش واشنگتن پست گفت: این یک ننگ است اما چیکار می‌شود کرد زیرا واشنگتن پست است و ما باید با آن زندگی کنیم. 

رییس جمهوری آمریکا در ادامه گزارش واشنگتن پست را بسیار نادرست خواند. 

روزنامه واشنگتن پست روز (جمعه) به نقل از مقامات آمریکایی آگاه از گزارش‌ها و هشدارهای آژانس‌های اطلاعاتی عنوان کرد که این آژانس‌ها ترامپ را در جریان ماهیت کرونا و گسترش شیوع این ویروس در سراسر جهان قرار داده و همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت برای مهار کرونا تاکید کرده بودند. 

اما رییس جمهوری آمریکا یا این گزارش‌ها را رد کرده و یا این هشدارها را نادیده گرفته بود. 

یک منبع آگاه نیز به سی ان ان گفت که کمیته‌های اطلاعاتی کنگره نیز در ماه ژانویه و فوریه در جریان تهدید ویروس کرونا قرار گرفته بودند. 

این منبع همچنین عنوان کرد: در این گزارش‌های آژانس‌های اطلاعاتی امریکا پیش بینی نشده بود که ویروس کرونا ممکن است چه زمانی به آمریکا ضربه بزند و یا اینکه به مقامات برای اتخاذ تدابیر لازم در مقابله با  شیوع این ویروس هیچ توصیه‌ای نشده بود. 

نهادهای اطلاعاتی آمریکا در گزارش‌های ماه های ژانویه و فوریه ، روند شیوع کرونا در چین و کشورهای دیگر را مورد بررسی قرار داده و هشدار داده بودند که مقامات چینی تلاش می‌کنند تاثیرات ناشی از این ویروس را کم اهمیت جلوه دهند. 

واشنگتن پست همچنین عنوان کرد: مشاوران ترامپ پیشتر تلاش کردند وی را نسبت به جدی بودن تهدیدها از سوی کرونا متقاعد کنند اما نتیجه‌ای نداشت. 

براساس جدیدترین اطلاعات تارنمای اختصاصی دانشگاه هاپکینز، تاکنون تعداد مبتلایان ویروس کرونا در ایالات متحده ۱۹ هزار و ۷۷۴ نفر اعلام شده و تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس را هم ۲۷۵ نفر گزارش شده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.