محمدرضا سبزعلی با بیان اینکه اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی برای گل‌آرایی حرم مطهر رضوی از ۵ ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: با تاکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر گل‌آرایی متفاوت و زیبا برای ایام نوروز ۹۹، این اداره جلسات متعددی با کارشناسان و متخصصان به منظور تامین نیاز‌های اولیه برگزار کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ هزار بوته گل طبیعی برای گل‌آرایی حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده بود، ولی با توجه به شرایط بحرانی، ۱۰۰ هزار بوته گل طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: اکنون ایوان ولی عصر (عج) و حوض‌های صحن جامع رضوی مزین به گل‌های طبیعی شده است.

رئیس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین محیط و طاق نما‌های صحن انقلاب اسلامی و صحن آزادی به گل‌های طبیعی مزین شده و علاوه بر این، برای نخستین بار سازه‌های گل‌آرایی را سفارش داده و برای نصب به حرم مطهر رضوی منتقل کردیم که در حال حاضر یک نمونه در ورودی پارکینگ خدام نصب شده است.

سبزعلی اضافه کرد: متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، طرح گل‌آرایی حرم مطهر رضوی محدود شده از همین رو پس از طی دوران شیوع ویروس کرونا، در اعیاد پیش رو طرح گل‌آرایی به صورت کامل اجرا خواهد شد.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.