اسدالله کارگر در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه باید حین خرید و مصرف میوه، سبزی و صیفی جات به دلیل قرار گیری این اقلام در فضای باز نکات بهداشتی را به صورت ویژه رعایت کرد، گفت:به تمام میوه فروشیهای سطح شهر تهران اعلام کرده ایم که حتما حین کار از دستکش استفاده و مسائل بهداشتی را در مغازه هایشان رعایت کنند. همچنین اقلامی همچون الکل و دستکش نیز در مغازه برای مشتریان داشته باشند.

وی ادامه داد:همچنین از آنها خواستیم تا جایی که امکان دارد خرید میوه و سبزی و صیفی جات به صورت غیر حضوری باشد؛ به طوری که مردم بتوانند با تماس تلفنی اقلام مورد نیاز خود را سفارش دهند و مغازه دار نیز توسط پیک تحویل آنها دهد. در حقیقت این موضوع علاوه بر کاهش ازدحام در مغازه ها، باعث می شود که مردم کمتر از خانه خارج شوند.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه سبزی تهران توصیه کرد مردم تا جایی که امکان دارد برای  تهیه اقلام مورد نیاز خود از خرید غیر حضوری استفاده و بهداشت فردی را هنگام مراجعه به فروشگاهها رعایت کنند.

وی همچنین تصریح کرد: بعد از خرید نیز به دلیل تماس پلاستیک با میوه و سبزی بهتر است آنها را از پلاستیک خارج کرده و با روشهایی که سازمانهای مربوطه برای ضدعفونی مواد غذایی اعلام کرده اند، میوه، سبزی و صیفی جات را ضد عفونی کنند.

کسادی بازار میوه شب عید

کارگر در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه سیب و پرتقال تنطیم بازاری با قیمت کیلویی ۶۰۰۰ تومان در بازار عرضه شد ولی تقاضایی برای آن وجود نداشت، گفت: در حال حاضر قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری به ۵۵۰۰ تومان رسیده است؛ البته با این قیمت نیز  هنوز استقبالی نشده است.

وی دلیل کسادی بازار و عدم استقبال مردم را شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا دانست و گفت: با تاکید برعدم خروج مردم از منزل و کاهش دید و بازدید در ایام عید تقاضا برای میوه نیز کم شده است و آن طور که طبق سنوات گذشته همیشه از ۲۷ اسفند شاهد اوج خرید میوه شب عید بودیم ولی این اتفاق غیرقابل پیش بینی روال همیشگی را تغییر داد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در پایان گفت: با انتشار شایعه قرنطینه شدن تهران، ابتدای هفته جاری با بحران روبه رو شدیم، زیرا مردم نگران شدند و هرچه می توانستند خرید کردند. این اقدام شوک بزرگی را به بازار میوه و صیفی جات وارد کرد اما در حال حاضر بازار به روال قبل بازگشته است و قیمتها در روزهای آتی به ثبات خواهد رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.