رزمایش پدافند بیولوژیک ارتش جمهوری اسلامی ایران، با نام لبیک یا امام خامنه‌ای ۹۸، جلسه توجیهی آموزشی، فرماندهان یگان‌های منطقه شمالغرب و فرمانده یگان‌های جنگ نوین و بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران، در رابطه کنترل  ویروس کرونا برگزار شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا گفت: به لحاظ این فرصت خدمتی که در اختیار ما قرار گرفته است بایستی شکر گزار پروردگار باشیم و این رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران تا محو کامل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

سرتیپ دوم حاجیلو افزود: این اتفاق تهدید بیولوژیک غیر متعارف و یک جنگ است و علائم یک جنگ بیولوژیک را دارا می‌باشد. ما شاهد یک هجمه رسانه‌ای بر علیه جمهوری اسلامی هستیم با وجود همه گیری در اکثر کشورها، هدف گیرها دشمنان و معاندین به سوی جمهوری اسلامی ایران است.

او افزود: اهداف کلی ارتش در این رزمایش محدود کردن و به کنترل در آوردن ورودی شهرها و غربالگری مسافرین با هماهنگی مسئولین استانی و شهرستانی و پشتیبانی از طرح‌های بهداشت و درمان می‌باشد.

شرکت کنندگان در این همایش در زمینه اقدامات پیشگیرانه در خصوص علائم بالینی کنترل تب و سطح اکسیژن خون و نحوه ضد عفونی کردن خودروها و معابر شهری آشنا شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.