استقبال تهرانی‌ها از مرگ ؟

همچنین به گزارش انتخاب، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با ابراز تاسف از اینکه تهرانی‌ها هنوز خطر ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند، از این رفتار آنها به‌عنوان «استقبال از مرگ» یاد کرد و در این زمینه به‌شدت هشدار داد.

مصرف مسکن، ممنوع

علیرضا زالی همچنین درباره مصرف دارو برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نیز گفت: افرادی که علائم خفیف کویید- ۱۹ را دارند یا دچار بدن درد و سر درد و تب هستند ممکن است از مسکن‌های معمول مثل بروفن و ژلوفن استفاده کنند، متاسفانه ثابت شده که تمامی داروهای ضدالتهابی اثر نامطلوبی روی وضعیت ایمنی بدن دارند. مطالعات در ایتالیا نشان داده است که افراد مبتلا به کرونایی که بدحال شده‌اند، افرادی بوده‌اند که از مسکن‌ها استفاده کرده بودند، بنابر این داروهای ضدالتهابی مانند بروفن برای افرادی که مشکوک به کرونا هستند مجاز نیست و مصرف آنها عوارض بیماری را تشدید می‌کند. او گفت که استامینوفن؛ تنها داروی مجاز برای کاهش تب و درد بیماران مشکوک به کرونا است.

حبس برای  اقدام علیه بهداشت عمومی

خبر دیگر آنکه مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از تحت‌تعقیب قرار گرفتن نقض‌کنندگان توصیه‌های پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد. به گزارش انتخاب، مسعودی‌فر گفت: عدم رعایت توصیه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به‌عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی قابل تعقیب کیفری است. او تاکید کرد: مطابق قانون مزبور اقدام علیه بهداشت عمومی تا یک سال حبس دارد.

لغو پروازهای فرودگاه رشت

در خبری دیگر، خبرگزاری تسنیم خبر داد که طبق اعلام اداره‌کل فرودگاه گیلان برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در گیلان تمام پروازهای روز گذشته فرودگاه سردار جنگل رشت لغو شد. در روزهای گذشته نیز پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت به‌دلیل رعایت نکات بهداشتی، حفظ سلامتی مردم استان گیلان و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در این استان لغو شده بود.

لغو مراسم تحویل سال نو در یادمان‌های شهدا

از سوی دیگر روز گذشته رئیس ستاد راهیان نور کشور گفت: مراسم تحویل سال نو در یادمان‌های شهدای گمنام کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امسال برگزار نمی‌شود. سردار بهمن کارگر از عموم مردم خواست که به یادمان‌ها مراجعه نکنند.

عملیات مقابله با کرونا از سوی یگان ویژه

همچنین دیروز فرمانده یگان‌های ویژه ناجا ضمن اعلام اشراف کامل بر اوضاع امنیتی و همراهی ماموران این یگان با مردم و مسوولان از قرار گرفتن انجام عملیات مقابله با کرونا در دستور کار یگان‌ویژه خبر داد. سردار حسن کرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: عملیات مقابله با کرونا تاکنون در ۸۱ کلان‌شهر و شهر و بنا به درخواست مجموعه بهداشت و درمان انجام گرفته و در این مدت بیش از ۶۳۰۰ کیلومتر از معابر و اماکن ضدعفونی شده‌اند. او افزود: با راه‌اندازی خط تولید ماسک و تهیه بسته‌های بهداشتی شامل محلول ضد‌عفونی‌کننده نسبت به توزیع در محله‌ها اقدام می‌شود.

استرالیا به درمان احتمالی ویروس کرونا رسید

خبر دیگر از بیماری کرونا آنکه محققان استرالیایی می‌گویند موفق شده‌اند با یک روش درمانی، حال برخی از بیماران آلوده به ویروس کرونا را بسیار بهبود ببخشند. به گزارش «ایسنا» و به نقل از آی‌ای، پروفسور «دیوید پترسون» مدیر مرکز تحقیقات بالینی دانشگاه کوئینزلند گفت که محققان از دو دارو استفاده کرده‌اند که در درمان عوارض ناشی از ویروس کرونا در آزمایش‌ها نتایج خوبی به‌جا گذاشته است. به گفته وی، یکی از این داروها که به تعدادی از اولین کسانی در استرالیا که تست ابتلا به کووید-۱۹ آنها مثبت بود، داده شده است، باعث ناپدید شدن ویروس از بدن آنها و به دنبال آن بهبودی کامل بیمار از عفونت شده است.این تحقیق از بیماران چینی الهام گرفته شده است که در ابتدا این دارو را در استرالیا دریافت کردند.