به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، منابع مطلع اعلام کردند که انتظار می رود مقوله کاهش مالیات حقوق بگیران و کمک ۵۰ میلیارد دلاری به شرکت های هواپیمایی زیان دیده آمریکا، در این بسته مطالباتی گنجانده شود.

این بسته که مضاف بر ۱۰۰ میلیارد دلار بودجه درنظر گرفته شده برای مزایای بیکاری و مرخصی استعلاجی باحقوق است، جدای از برنامه فوق العاده ۷۰۰ میلیارد دلاری معروف به TARP  است که به منظور نجات سیستم بانکی در جریان بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ تعیین شده است.

انتظار می رود که استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا بسته جدید را به جمهوریخواهان سنا تحویل دهد.

رهبران جمهوریخواه هفته گذشته بسته پیشنهادی دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا را رد کردند. از آن زمان به بعد، خسارات وارده به شرکت هایی که مجبور شده اند به دلیل شیوع کرونا فعالیت شان را تعطیل کنند و همچنین ایالت های تحت قرنطینه، افزایش یافته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار کاهش یا تعلیق مالیات های کسر شده از چک حقوقی همه آمریکایی ها حداقل تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.

اما دموکرات ها و کارشناسان مسائل اقتصادی می گویند تمرکز بر مالیات حقوق بگیران، باعث نادیده گرفته شدن کارگران اخراجی، از کار بیکار شدگان افرادی می شود که به طور ساعتی حقوق دریافت می کنند.

براساس آماری که خبرگزاری رویترز در روز سه شنبه منتشر کرد، بیش از ۱۸۲ هزار و ۲۶۰ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و ۷ هزار و ۱۶۵ تن جان خود را از دست داده اند. به غیر از چین، این بیماری در ۱۶۱ کشور شایع شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.