سید ابراهیم رییسی در  دیدار با جانبازان و خانواده‌های شهدای ترور، اظهار کرد: هشتم شهریور ماه سالروز شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر شهیدمان است و در چهاردهم این ماه آقای قدوسی دادستان کل انقلاب وقت به شهادت رسیدند و به روح مطهر این شهدا درود می‌فرستیم و یاد و خاطره همه شهدای عالیقدرمان را به ویژه شهدای ترور گرامی می‌داریم.

وی افزود: خانواده معظم شهیدان در همه جا پرچم برافراشته‌ای هستند که این پرچم نشان انقلاب اسلامی، ارزش های انقلاب اسلامی، راه، خط، مقصد و مقصود امام (ره)، اقتدار و عزت نظام اسلامی و مظلومیت این نظام و شهدای عالیقدر است.

رئیسی ادامه داد: هر کجا وابستگان شهدا در هر کوی و برزنی از این کشور و منطقه و جهان هستند، پرچم برافراشته‌ای برای معرفی یک مکتب است که آن مکتب فرهنگ ایستادگی، مقاومت و اقتدار را به بشریت می‌آموزد.

وی با بیان اینکه تجلیل از مقام شهدا و خانواده شهیدان امروز وظیفه همه است، تصریح کرد: خانواده معظم شهیدان در هر کوی و برزن و دانشگاه و حوزه‌ای و در جای جای کشور عزیزمان و در هر جایگاهی که هستند، باید این پرچم برافراشته را، برافراشته نگهدارند.

رئیس قوه قضاییه گفت: از فرزند شهید بزرگوار آیت الله سید عبدالکریم هاشمی نژاد که امروز به عنوان تجلیل از مقام شهدا و پیگیری موضوع خانواده معظم شهدا و ترور، این مسئله را در دستور کار خود و دیگر خانواده‌های شهدا قرار داده، تشکر می‌کنم. خانواده شهدا نشانه‌هایی از اقتدار و مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و همواره باید یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بداریم.

رئیسی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه و هنر باید در این رابطه مسئولیت مضاعفی را احساس کنند و بدانند که امروز پرداختن به شهدای ترور که مظلومانه به شهادت رسیدند، تکلیف آنهاست.

وی افزود: نسبت به شهدای عالیقدر ترور باید کار رسانه‌ای و هنری مضاعفی صورت گیرد و به هیچ وجه نباید یاد شهدای ترور کمرنگ شود و یا خدای نکرده با گذشت زمان به آن‌ها پرداخته نشود و همواره باید به موضوع شهید و شهادت به صورت عام و به ویژه به شهدای ترور پرداخته شود.

رئیسی با بیان اینکه چهره کسانی که حامی ترور هستند باید برملا شود، گفت: باید معلوم شود که آل سعود با پول‌های خود چگونه تروریست‌ها را حمایت می‌کند. غربی‌ها که امروز مدعی دفاع از حقوق انسان هستند و داعیه مبارزه با تروریسم دارند، چگونه کشور خود را به پایگاه تروریست‌ها تبدیل کرده‌اند و دفترشان کنار کاخ سفید است. این چهره باید برای دنیا برملا شود و معلوم شود که این‌ها در حمایت از حقوق انسان و بشر و ضدیت با ترور دروغ می‌گویند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.