ما برای هیچ کس مصونیت قائل نیستیم و خط قرمزی نمی‌شناسیم و مطالبی که از اعترافات این افراد نقل شده صحت ندارد. وی همچنین توضیحاتی درباره ماجرای آزادی مازیار ابراهیمی داد. اسماعیلی در این نشست خبری درباره حکم سه محکوم امنیتی گفت: ارس امیری به‌واسطه ارتباط با بریتیش کانسل و نفوذ فرهنگی در جامعه ما به ویژه از طریق هنر و اقدامات براندازانه‌ای که در این مسیر انجام می‌داد مورد شناسایی قرار گرفت و در دادگاه انقلاب محاکمه شد. این شخص که به تحمل ۱۰ سال حبس و ۲ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده است، در حال تحمل محکومیت است و اخیرا حکم این عنصر وابسته در دادگاه به قطعیت رسیده است. او همچنین گفت: علی جوهری، جاسوس رژیم صهیونیستی است که به تحمل ۱۰ سال حبس بابت جاسوسی و ۲ سال بابت تحصیل مال نامشروع محکوم شده است و رد اموال و دستمزدهایی که از سرویس جاسوسی اسرائیل گرفته بود و همچنین استراد این موارد محکوم شده است و در حال گذراندن محکومیت خود است. وی ادامه داد: فرد سوم انوشه آشوری که فرد دو تابعیتی و دارای تابعیت انگلیس است، ولی این فرد نیز به سرویس جاسوسی موساد متصل شده بود. این فرد هم مورد شناسایی قرار گرفت و به ۱۰ سال حبس بابت جاسوسی و ۲ سال حبس بابت تحصیل مال نامشروع و اموالی که از سرویس موساد اخذ کرده و استرداد ۳۳ هزار یورو پول به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران، محکوم شد.

ماجرای مازیار ابراهیمی

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره ماجرای آزادی مازیار ابراهیمی از متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای اظهار کرد: وزیر اطلاعات قول داده در این رابطه اطلاع‌رسانی کند. وی افزود: این فرد بعد از آزادی مدت‌ها ایران بوده و بعد رفته خارج و برگشته است. اگر این فرد شکایتی از ضابطین داشته باشد، قوه‌قضائیه برابر ضوابط به شکایات رسیدگی می‌کند. توضیح تکمیلی را وزیر اطلاعات ارائه می‌دهد.

واکنش به یک فایل صوتی

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره صدای منتشر شده از عکاس بازداشت شده و اینکه چطور در بازداشت چنین صدایی منتشر شده است، گفت: این صدا در کلیت جزو مواردی است که بارها اعلام کردیم. زندانیان با خانواده و افراد و بستگان تماس می‌گیرند و ما این را جزو امتیازات نظام زندانیان خود می‌دانیم. این یک امر بدیهی است و فرد هم در تماس همان‌طور که در بیرون است امکان دارد اکاذیبی را ادعا کند. آیا این ادعا درست است؟ رسیدگی‌ها و نگهداری‌های ما حتما در چارچوب مقررات است. محتوای صدا را کاری ندارم و کلیت آن را توضیح دادم.