محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه بعد از ظهر امروز سه شنبه در مراسم امضای ۶ موافقت‌نامه به ارزش ۱۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال و بهره‌برداری از ۳۲۲ ناوگان ریلی جدید به ارزش ۵ هزار و۷۰۰ میلیارد ریال در شرکت راه‌آهن بیان کرد: زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص یافته بود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در سال ۹۲ منابع مالی اعتبار اجرای طرح‌های عمرانی کشور به ۲۲ هزارمیلیارد تومان افزایش یافت و سال گذشته باوجود تحریم‌های ظالمانه ۴۲ هزارمیلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت و امسال نیز با وجود حوادث غیر مترقبه و تحریم‌های بی‌سابقه و ظالمانه در کشور، موفق شدیم ۶۰ هزارمیلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: با وجود پشت سر گذاشتن ۲ سال از تحریم‌های بی سابقه تاریخ معاصر و شرایط بیماری کرونا در کشور برای توسعه همه جانبه به خصوص در صنعت حمل و نقل ریلی کشور پای کارهستیم.

نوبخت از همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت حمل ونقل ریلی قدردانی کرد و افزود: افزایش سرمایه گذاری در توسعه بخش‌های مختلف کشور بسیار تاثیرگذار است و دولت از هرگونه سرمایه گذاری در صنعت حمل ونقل ریلی کشور حمایت می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اتصال استان‌های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان و کوتاه شدن مسیر ریلی به تبریز و دوخطه شدن برخی خطوط از مهمترین پروژه‌های ریلی کشور بود که امسال به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تاکنون شدیدترین تحریم های استکبار، نفت در برابر غذا بوده است، تاکید کرد: در ۲ سال اخیر دشمنان تحریم‌های بی سابقه‌ای را بر ملت بزرگ ایران تحمیل کردند، اما با تلاش مضاعف اراده ما دور زدن تحریم‌های بی‌سابقه استکبار جهانی است.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت بر سر پیمان خود برای افتتاح آزادراه‌ تهران - شمال و آزاد راه همت - کرج تا پایان سال جاری باقی ماند و آن را عملیاتی کرد، افزود: همزمان با افتتاح چندین پروژه عمرانی با استفاه از ظرفیت های قانونی تبصره ۱۸ قانون بودجه در ۹ ماهه امسال بیش از ۸۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد.

بنابراین گزارش امروز و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ۳۲۲ دستگاه انواع واگن به ارزش ۵۷۰۰ میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید. همچنین در حوزه‌های فنی و زیربنایی راه‌آهن ۱۶۵۰ میلیارد ریال پروژه به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

در این مراسم ۶ موافقت‌نامه و یک تفاهم‌نامه نیز بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و چند شرکت خصوصی به امضا رسید که یکی از این تفاهم‌نامه‌ها با سازمان بنادر و دریانوردی و در حوزه توسعه ریل در بنادر کشور بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.