سی جی تی ان گزارش داد، این پیشرفت‌های تدریجی در زمینه ابداع واکسن کرونا حاصل بررسی دقیق مولکول‌های mRNA ویروس کرونا است و در نتیجه آن آزمایش‌های بالینی برای بررسی کارآیی واکسن ابداع شده از اواسط آوریل یعنی حدود یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

تولید واکسن یادشده با همکاری یک شرکت داروسازی در شانگهای موسوم به استیرنا تراپیوتیکس صورت گرفته که داروهای خود را معمولاً با بررسی آر ان ای ویروس‌های بیماری زا تولید می‌کند.

البته یک شرکت فناوری دیگر در شانگهای هم در حال برنامه ریزی برای تولید واکسن وی ال پی کروناست. واکسن‌های وی ال پی با استفاده از ذرات خود ویروس‌ها و با بهره گیری از آنتی بادی‌های تولید شده بر علیه ویروس کرونا در بدن موش‌ها تولید می‌شوند. مؤسسه پاستور شانگهای هم اکنون در تلاش است چنین واکسنی را تولید کند.

مقامات چینی علاوه بر تلاش برای تولید واکسن کرونا از فناوری‌های پیشرفته ارتباطی به منظور تسهیل خدمات رسانی به بیماران، پزشکان و پرستاران بهره گرفته‌اند که تقویت زیرساخت نسل پنجم در بیمارستان، تحویل دارو و نمونه‌های تست با پهپاد و ضدعفونی بیمارستان‌ها و تحویل دارو به بیماران با ربات از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.