به گزارش هآرتص، ژنرال کنت اف مک‌کنزی جونیور، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام)، به حمله شب گذشته به پایگاه «التاجی» واکنش نشان داد.

مک‌کنزی در جلسه استماعی در سنای آمریکا گفت در خصوص حملات موشکی شب گذشته به پایگاه التاجی عراق گفت: در حالی که ما هنوز در حال بررسی این حمله هستیم، اما متذکر می‌شوم که گردان‌های حزب‌الله عراق، تحت حمایت ایران، تنها گروهی است که پیشتر حملاتی در این مقیاس علیه نیرو‌های آمریکا و ائتلاف در عراق صورت داده است.

مقامات آمریکایی شب گذشته اعلام کردند در حملات راکتی به پایگاه نظامی التاجی در عراق سه نظامی از جمله دو آمریکایی کشته و ۱۲ تن نیز زخمی شدند. یکی از این مقامات اعلام کرد پنج نظامی به شدت زخمی شدند و از پایگاه نظامی التاجی به بیرون انتقال یافتند، ولی شرایط هفت مجروح دیگر همچنان در دست بررسی است.

گردان‌های حزب الله عراق در واکنش به حمله به پایگاه التاجی در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتخاب زمان کنونی برای عملیات التاجی، زمانی مناسب بود و اکنون بهترین زمان برای از سرگیری اخراج اشرار (از عراق) است. در این بیانیه آمده است: بی اعتنایی اشغالگران آمریکایی به اراده ملت عراق بدون بها نخواهد بود. آن‌هایی که معتقدند در مرحله کنونی باید علیه اشغالگران اقدام کنند باید قصد خود در این زمینه را به صراحت بیان کنند تا تاریخشان حفظ شود.

حدود شش هزار نظامی آمریکایی در عراق مستقر هستند. گفتنی است پس از اقدام آمریکا به ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در بغداد، پارلمان عراق با تصویب یک قانون، دولت این کشور را به اخراج نیرو‌های آمریکایی موظف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.