مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره خبری که به نقل از وی در خصوص ارسال نامه رئیس مجلس به رهبر انقلاب درباره وضعیت کشور و جلوگیری از تشدید شیوع کرونا منتشر شده بود، گفت: مقصود از این نامه، مصوبات شورای عالی امنیت ملی در موضوع مقابله با کرونا بود، اما بیان و انتقال مطلب به گونه ای دیگر صورت گرفت و به شکلی دیگر منعکس شد.

وی در تشریح جزئیات پیگیری های علی لاریجانی در خصوص مدیریت بیماری کرونا گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی با سایر سران قوا،  وزیر کشور، وزیر بهداشت و استانداران  درباره لزوم هماهنگی های بیشتر برای جلوگیری از تشدید شیوع کرونا صحبت کرده‌ و  در این باره پیگیری های مداوم روزانه داشته اند.

پزشکیان با اشاره به نقش رییس مجلس در ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف برای هماهنگ سازی فرایند مقابله با کرونا گفت: ایشان با تمام ظرفیت برای ارتقای سطح هماهنگی و هم افزایی در حاکمیت برای مهار این ویروس به میدان آمده و بر اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی تاکید دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مردم باید از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند، گفت: دولت به کمک نیروهای امنیتی باید مانع سفرهای غیرضرور شوند. همچنین  از دولت درخواست کردیم تا از اختصاص بنزین مازاد برای نوروز جلوگیری کنند هرچند مجلس در گذشته این موضوع را تصویب کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.