اسکای نیوز عربی گزارش داد، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر رئیس پلیس سودان، قدرت انفجاری بمبی که خودروی عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور را هدف قرار داد، بسیار بالا بوده و دامنه انفجار آن به ۱۵۰۰ متر می‌رسید. وزن این بمب ۷۵۰ گرم بوده و از ماده "آزید سرب" ساخته شده و در دو طرف مسیر کار گذاشته شده بود.

وزارت کشور سودان نیز اعلام کرد، حساسیت اصطکاک این ماده بسیار بالا بوده و به همین دلیل یک حفره ۹۰ سانتی‌متری و با پهنای ۶۵ متر و عمق ۳۵ متر بر جای گذاشته است.

پلیس سودان تاکید کرد: تحقیقات در این زمینه برای شناسایی ابعاد مختلف این طرح ادامه دارد و مردم باید در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوکی با مسئولان همکاری کنند.

به گفته یک منبع امنیتی آگاه در سودان، مسئولان امنیتی این کشور تعدادی مظنون را در این رابطه بازداشت کردند.

همچنین محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات پس از این ترور ناموفق حمدوک، در تماس تلفنی با او از وضعیت سلامت او و ادامه فعالیت‌هایش اطمینان یافت.

آل نهیان تاکید کرد که ابوظبی با هرگونه تلاش برای آسیب زدن به امنیت و ثبات سودان مخالف است و از خارطوم در این مرحله حساس حمایت می‌کند.

کابینه سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد، خودروی حمدوک هدف یک انفجار تروریستی و تیراندازی قرار گرفت و نخست وزیر و نیز گروه همراه او هیچگونه آسیبی ندیدند و تنها یکی از اعضای تیم تشریفات در کتف خود دچار آسیب خفیفی شد.

در ادامه این بیانیه آمده است، حمدوک در دفتر خود مسؤولیت‌های خود را انجام می‌دهد و مسؤولان امنیتی تحقیق در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.