روسیا الیوم گزارش داد، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه امروز (سه شنبه) در مقر پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل حضور خواهد یافت تا دیدارهایی را با همپیمانان خود درباره بحران ادلب و پیامدهای آن برای ناتو و نیز راه‌های حمایت از ترکیه در خصوص دغدغه‌های امنیتی آن انجام دهد.

طبق این بیانیه، همچنین جفری دیدارهایی با مسؤولان عالی رتبه اتحادیه اروپا جهت بررسی و درخواست کمک ویژه برای وضعیت انسانی وخیم سوریه به ویژه ادلب و اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت در خصوص بحران سوریه خواهد داشت.

منطقه کاهش تنش ادلب از فوریه گذشته پس از آنکه ارتش سوریه در پاسخ به حملات علیه پایگاه‌های خود عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه شبه‌نظامیان آغاز کرد، شاهد تنش شدیدی است.

ترکیه پس از کشته شدن ۳۶ سرباز خود در درگیری‌های ۲۷ فوریه با ارتش سوریه، یکم مارس آغاز عملیات نظامی جدیدی در ادلب علیه نیروهای دولت سوریه را اعلام کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او پنجم مارس درباره برخی تصمیمات برای کاهش تنش‌ها در ادلب شامل اعلام آتش‌بس در این منطقه از بامداد ششم مارس و نیز ایجاد یک گذرگاه امن در مساحت‌های مشخصی در بزرگراه ام ۴ توافق کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.