صاحب گل صالحی در نشست بررسی وضعیت ویروس کرونا در خاش بیان کرد: عمل کردن به توصیه های بهداشتی و بیرون نشدن از منزل بهترین راه مقابله با این بیماری ویروسی است.

وی افزود: به دنبال شیوع ویروس در برخی نقاط استان، وضعیت اضطراری در شهرستان خاش اعلام گردید، بنابراین می‌بایست آمادگی لازم را داشته باشیم و اقدامات پیشگیرانه را رعایت نمائیم. 

صالحی ادامه داد: از برگزاری تجمعات مانند عروسی، پرسه داری، بازارهای هفتگی و... باید ممانعت بعمل آید.

فرماندار خاش با تاکید بر تشدید برنامه های بازرسی، نظارتی و رعایت بهداشتی در واحدهای صنفی و ویژه خبازیها اظهار داشت: مرخصی مدیران عضو ستاد و مرخصی نیروها از پادگان های شهرستان تا اطلاع ثانوی لغو می‌باشد.

در این نشست پیشنهاد شد جهت پیشگیری لازم ویروس کرونا، انجام فعالیت قطعه ۶ و ۷ راه آهن و پروژه گاز شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل گردد.

مقرر شد گشت های ویژه مشترک بهداشت و درمان، اتاق اصناف، صنعت و معدن و تعزیرات برای نظارت خبازیها، آرایشگاه ها پیرامون رعایت بهداشت انجام پذیرد و آرایشگاه هایی که موازین بهداشتی رعایت نمی‌کنند، تعطیل شوند.

با توجه به اینکه بازار شهر بسیار خطرساز می‌باشد، بنابراین از همه مردم تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامتی از تردد در سطح شهر خودداری نمایند. 

در این نشست اعلام شد: اماکن اضطراری در صورت بحرانی شدن وضعیت ویروس کرونا در شهرستان خاش پیش بینی شده و نیز تاکید گردید؛ ضد عفونی معابر شهر، مساجد و سایر اماکن توسط شهرداری، تیپ ۲۸۸ زرهی و شبکه بهداشت بطور مستمر انجام پذیرد.

مقرر گردید کارخانه سیمان، پایانه بار شهرستان، جایگاه های سوخت نسبت به افزایش موازین بهداشتی و رعایت آن اقدام نمایند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.