تصویری از اقدامات یگان‌های زرهی ارتش علیه کرونا

سرتیپ دوم حسین محمد شفیعی روز جمعه اظهار داشت: مجاورت و تردد بالای شهرستان خاش با ایرانشهر که ۲ روز پیش آزمایش دو مورد به بیماری کرونا در این شهرستان مثبت گزارش شده ضرورت این اقدام را افزایش داده است.

فرمانده تیپ مستقل ۲۸۸ زرهی ارتش افزود: این طرح از مدارس دولتی با آمار بالای دانشآموزی آغاز شده و تا ضدعفونی شدن تمام مدارس خاش ادامه دارد.

شفیعی بیان کرد: با تمام قوت و توان خودمان در ارتش برای کمک به مردم و سالم و با نشاط کردن شهر استفاده میکنیم و اگر در شهر هم نیاز به مساعدت باشد با همکاری شهرداری اقدامات فوری و عاجل را با کیفیت بالایی انجام میدهیم.

وی ادامه داد: بهداری ارتش نیز با تجربههای بالای خدمترسانی نیز یاور نیروهای خدمتگذار در حوزه سلامت و بهداشت و درمان هست.

فتاحی فرمانده بهداری تیپ مستقل ۲۸۸ زرهی ارتش هم گفت: برای ضدعفونی کردن این مدارس از محلولی شامل ۲۵ تا ۳۳ درصد وایتکس، ۲۰ درصد محلول کلر، یک درصد ستریماید یا ساولون و آب استفاده شده است.

وی اظهار داشت: ارتش در هرگونه شرایط دشوار کشور آماده خدمت به مردم است و از تمام ظرفیتها و امکانات برای مقابله با تهدیدات و بحرانها بهره میبریم.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است همچنین۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.

5352933

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.