منوچهر جمالی با بیان آنکه با توجه به اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در حال افزایش است، گفت: ممکن است این آمار تا دو سه هفته آینده هم بیشتر شود از مردم می‌خواهیم که کرونا را جدی گرفته و با رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری‌های لازم کمک کنند تا هرچه سریع‌تر به سطح ثابتی برسیم. ما می‌توانیم کرونا را کنترل کنیم اگر آن را جدی بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برخی هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند، اظهار کرد: همین موضوع باعث شده که برخی با بی‌احتیاطی‌ها باعث انتقال بیماری شوند؛ این ویروسی است که شیوع، سرایت و انتقال بیشتری از آنفلوآنزا و سایر بیماری‌ها دارد. در این بین ممکن است کسانی ناقل باشند که حتی خودشان هم اطلاع ندارند، اما با حضور در اجتماع این ویروس را به دیگران سرایت دهند.

جمالی ادامه داد: از همه مردم می‌خواهم که در خانه بمانند و از حضور در تجمعات، رفت و آمد و دید و بازدیدها پرهیز کنند. با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری‌های لازم می‌توانیم این بیماری را کنترل کنیم لازم است صداوسیما هم به صورت مکرر این موارد را گوشزد کند تا مردم با حساسیت بیشتری کرونا را جدی بگیرند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت پرستاران و پزشکان و کادر درمانی، اظهار کرد: اکنون متاسفانه با افزایش شیوع کرونا کادر بهداشتی و درمانی با حجم زیادی از بیماران مبتلا هستند بیماران در بخش‌های مختلف به خصوص آی سی یو بستری بوده که باید توجه ویژه‌ای برای رفع نیاز بیمارستان‌ها و بخش‌های مختلف درمانی شود. لازم است تجهیزات بیمارستانی و درمانی و پیشگیری و بهداشتی به خصوص لباس، ماسک و مواد ضدعفونی و دارو در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد.

رئیس‌جمهور و شورای عالی امنیت ملی به کمک مبارزان میدان مبارزه با کرونا بیایند

عبدالحسین روح الامینی، منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رئیس جمهور، شورای عالی امنیت ملی، قوای مسلح و همه آحاد مردم باید به کمک کسانی بیایند که در میدان مبارزه با کرونا هستند، گفت: هرچه مقام بالاتر مدیریت مبارزه با کرونا را برعهده بگیرد، معلوم نیست که بتواند کار را درست انجام دهد؛ اما کسانی که اکنون به عنوان مدافعان سلامت در میدان هستند در یک جبهه‌اند و باید همه با امداد، تعاون، کمک و همکاری وارد این عرصه شوند.

بنابر گزارش فارس، وی با بیان اینکه تمامی ارگان‌های دولتی و غیر دولتی اعم از استانداری‌ها، شهرداری‌ها، وزارت کشور، فرمانداری‌ها، سرای محله، مساجد و هیات‌ها باید وارد این جنگ تمام عیار شوند، اظهار داشت: برای جلوگیری و پیشگیری از شروع بیشتر ویروس کرونا و برای آموزش و پیشگیری و تعاون و امداد سالمندان و گروه های در معرض خطر، همه باید بیایند و همت کنند.

وی با بیان اینکه هنوز این حس در بین مردم شعله‌ور نشده و مردم آن را جدی نمی‌گیرند، گفت: سفرها و اجتماعات بی مورد و از همه مهم‌تر تجمعاتی که فکر می‌کنند ضد عفونی شده، از اشتباهاتی است که باعث شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در کشور می‌شود.

 مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در خانه بمانند

فاطمه سعیدی گفت: مسئولان و رسانه ها بارها بر لزوم ماندن در منزل و عدم حضور در مکان‌های شلوغ برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرده اند لذا پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس نیازمند هیچ کار جدیدی نیست. حرف همان است که بارها گفته شده و باید همه ما به دقت موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

بنابر گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه «با رعایت توصیه های مربوط به پیشگیری از کرونا سریعتر به شرایط عادی باز می‌گردیم»، افزود: امروز بسیاری از کسب‌ و کارها متاثر از این موضوع است. نوروز و رسومات و برنامه‌های همه مردم دچار آسیب شده پس همه باید کمک کنیم تا به شرایط عادی برگردیم.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه «نظام تصمیم گیری ما در این حوزه دچار مشکلات جدی است» افزود: وقتی برای تغییر ساعت کاری ادارات آن هم تنها در یک استان چنین دچار سردرگمی هستیم معلوم است در موضوعات دیگر چه اتفاقی می‌افتد. متاسفانه موازی‌کاری و تصمیمات نسنجیده باز هم باعث کاهش اعتماد مردم شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.