به نوشته روزنامه دیلی میل، ترامپ در کنار مقام‌های بهداشتی که روی مهار شیوع کروناویروس فعالیت می‌کنند، گفت: می‌دانید که عموی من مرد بزرگی بود، او در ام آی تی بود. سالها در ام آی تی درس می‌داد. او یک نابغه بزرگ بود، دکتر جان ترامپ.

جان جی ترامپ، مهندسی فاضل و استاد موسسه تکنولوژی ماساچوست بود. او در سال ۱۹۸۵ در سن ۷۷ سالگی درگذشت. او برادر "فرد ترامپ" موسس و بنیانگذار موسسه املاک ترامپ در سراسر نیویورک بود. 

او به دلیل استفاده از لیزر برای درمان سرطان‌های بدخیم شناخته شده است و جایزه علوم ملی را از رونالد ریگان دریافت کرد.

ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در باره  درک خود از پزشکی گفت: من این گروه را دوست دارم واقعا. مردم از اینکه من این مسائل را درک می‌کنم متعجب می‌شوند! همه پزشکان اینجا گفتند چطور شما این همه در این باره می‌دانید! شاید من یک توانایی بالقوه دارم! شاید بجای اینکه رئیس‌جمهور می‌شدم باید وارد این حرفه می‌شدم.

اما واکنش رسانه‌های اجتماعی به این سخنان بسیار وحشتناک بود. یکی از کاربران تویئتر نوشت: یک نفر هم بود که موقع تماشای خورشید گرفتگی فکر می‌کرد دانشمند نجوم است!

این اولین بار نیست که ترامپ از نام عمویش برای لاف زدن درباره دانش علوم خود استفاده می‌کند. او در اکتبر ۲۰۱۸ نیز درباره آگاهی ذاتی خود از علوم در پاسخ به سوالی درباره تغییرات آب و هوایی گفته بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.