«میک مولوینی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید روز جمعه طی سخنرانی خود در کنفرانس سالانه فعالان سیاسی محافظه‌کار آمریکا ضمن کم‌اهمیت جلوه دادن ویروس کرونا در برابر برخی ویروس‌های دیگر، مدعی شد که رسانه‌ها عامل اصلی منتشر نشدن اخبار مرتبط با شیوع این ویروس در آمریکا بوده‌اند.

میک مولوینی در سخنرانی خود مدعی شد: «دولت از چهار یا پنج هفته قبل یعنی از همان زمانی که در اقدامی کم سابقه وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام کرد و ورود بسیاری از شهروندانی که اخیراً به چین سفر کرده بودند را ممنوع کرد، گام‌های فوق‌العاده‌ای را برای پیشگیری از شیوع ویروس در آمریکا برداشته است.»

وی افزود: «اما چرا شما در این رابطه چیزی نشنیده‌اید؟ به دلیل استیضاح! چیزی که همه رسانه‌ها می‌خواستند درباره‌اش صحبت کنند.»

رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که به گفته نیویورک‌تایمز، رسانه‌های آمریکا و دیگر کشورهای جهان از نخستین روز انتشار خبر ابتلای شهروندان چینی به ویروس کرونا، اخبار مربوط به شیوع این ویروس در چین و سایر کشورها از جمله آمریکا را پیگیری و منتشر کرده‌اند.

نیویورک تایمز روز پنج‌شنبه در گزارشی به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید فاش کرد که دولت ترامپ محدودیتهایی را برای ارائه اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا در آمریکا وضع کرده و از متخصصان و دانشمندان پزشکی فعال در نهادهای زیرمجموعه دولت فدرال آمریکا خواسته است که بیانیه‌ها و برنامه‌های مرتبط با اطلاع‌رسانی درباره شیوع ویروس کرونا را صرفاً با هماهنگی «مایک پنس» رئیس‌جمهور پیش ببرند.

در حالی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از سوی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها (CDC) 60 نفر اعلام شده است، کارشناسان برآورد می‌کنند که تعداد مبتلایان به مراتب بیش از این تعداد است، اما به دلیل کمبود مراکز غربالگری و محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای انجام آزمایش‌های مربوطه، هنوز تعداد زیادی از مبتلایان شناسایی نشده و آزادانه در بین جمعیت تردد می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.