چین ابراز امیدواری کرده که شیوع کروناویروس تا پایان ماه جاری میلادی (مارس) در ووهان هم کاملا کنترل شود.

روز گذشته (جمعه) تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت که آمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به مرز ۱۰۰ نفر رسیده است.

این در حالی است که چند منبع خبری و پزشکی دیگر می‌گویند بنابر بررسی‌های آنها تعداد مبتلایان هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ نفر شده است.

بنابر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، دانشگاه جان هاپکینز آمریکا که بر علوم پزشکی احاطه دارد مکانیسم آماری آنلاینی را در دسترس عموم قرار داده و آمار را بر اساس بررسی‌های محققان خود به طور لحظه‌ای گزارش می‌کند. در وبسایت این دانشگاه عصر جمعه شمار مبتلایان به ویروس کرونا ۱۰۰ هزار و ۳۳۰ نفر و تعداد جان باختگان آن ۳۴۰۰ نفر برآورد شده است.

همچنین روز گذشته در خبری امیدبخش از استان هوبئی چین که شهر ووهان، مرکز آن، کانون آغاز شیوع کروناویروس معرفی شده گزارش شد که طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلا در خارج از شهر ووهان ثبت نشده است.

چین که می‌گوید در حال عقب راندن کروناویروس است اکنون تمرکز خود را بر جلوگیری از بازگشت این ویروس از طریق کنترل مسافران خارجی است.

کارشناسان نهادهای بهداشتی دولت چین می‌گویند خوش‌بین‌ هستند که تعداد تازه مبتلایان به کروناویروس جدید در شهر ووهان تا پایان ماه جاری میلادی (حدود سه هفته دیگر) به صفر برسد. با این حال این اظهارات مقامات بهداشتی چین از سوی افرادی که نحوه عملکرد مقام‌‍‌های دولت شین جین‌پینگ در مهار این همه‌گیری را ضعیف می‌دانند مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.