دفتر ریاست جمهوری کره‌جنوبی از تصمیم ژاپن‌ در قرنطینه افرادی که از کره‌جنوبی به این کشور می‌آیند ابراز تاسف کرده و اعلام کرد که کره‌جنوبی نیز اقدامات احتمالی مشابهی را اتخاذ خواهد کرد.

توکیو روز پنجشنبه اعلام کرد که مسافرانی که از کره‌جنوبی و چین به این کشور سفر می‌کنند در یک تاسیسات به خصوص، به مدت ۲ هفته قرنطینه خواهند شد و مسافران فقط از دو فرودگاه «ناریتا» در توکیو و «کانزای» در اوزاکا می‌توانند وارد این کشور شوند.

دولت کره‌جنوبی نیز امروز اعلام کرد معافیت اخذ روادید برای شهروندان ژاپن را از نیمه شب ۹ مارس (۱۹ اسفند) تعلیق خواهد کرد و تمامی روادیدی که پیشتر صادر شده بود لغو می‌گردد.

به علاوه، ژاپن برای تمام خارجی‌هایی که قصد دارند وارد این کشور شوند روند ورودی ویژه‌ای را در نظر گرفته است. توکیو پیشتر نیز اقدامات مشابه متعددی را در قبال کره‌جنوبی در نظر گرفته بود.

در کره‌جنوبی تا کنون ابتلای ۶ هزار و ۵۹۳ نفر به ویروس کرونا ثبت شده و از این تعداد ۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۱۰۸ نفر از این تعداد نیز بهبود یافته‌اند.

در ژاپن نیز ۱۰۴۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۶۹۶ نفر آن‌ها مربوط به کشتی تفریحی «دیاموند پرینسس» است که در نزدیکی توکیو در قرنطینه قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.