در پی شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای خاکی، آبی و هوایی کشورهای مختلف به روی ایران برای جلوگیری از شیوع این ویروس مشکلات بسیاری برای کامیون داران و تاجران به وجود آمد اما به نظر می‌رسد برخی از این مرزها مشکلاتشان حل شده و مبادلات تجاری در آنها جریان دارد.

عبدالهاشم  حسن نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت مرزهای کشور اظهار کرد: از ۲۳ مرز جاده‌ای کشور هم اکنون تبادلات تجاری از ۱۴ مرز مشترک انجام می‌شود و در خصوص مرزهای مشترک با برخی کشورها با محدودیت‌های رو به رو هستیم.

وی افزود: ۱۴ مرز مشترک با کشورهای آذربایجان، عراق و افغانستان شامل آستارا، بیله سوار، جلفا، پلدشت، شلمچه، باشماق، تمرچین، مهران، پرویز خان، خسروی، دوغارون، ماهیرود و میلک بدون مشکل انجام می‌شود اما در مرزهای مشترک با کشورهای ترکیه، ترکمنستان، پاکستان و ارمنستان محدودیت‌های برای پذیرش ناوگان با ملیت غیر ملیت این کشورها رو به رو هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: البته برای ورود ناوگان ایرانی به داخل کشور و پذیرش ناوگان داخلی خود این کشورها محدودیتی وجود ندارد اما به دلیل برخی ملاحظات و تمهیدات پیشگیرانه بهداشتی این امر با فاصله زمانی بیشتری صورت می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.