ایمان محرابی‌نیا در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها اظهار داشت: ‌تردد خودرو در جاده‌ها از طریق ۲۲۸۵ دستگاه ترددشمار جاده‌ای رصد می‌شود، ‌طبق اطلاعات این ترددشمارها کل تردد ثبت شده در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز ‌قبل ۵.۲ درصد افزایش دارد در همین مدت سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۹.۲ درصد، بیشترین تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۳ تا ۴ صبح ثبت شد.

* ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه تهران-کرج-قزوین 

وی اظهار کرد: در حال حاضر در مسیر رفت و برگشت محورهای هراز، کندوان، فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت و منطقه یک آزادراه تهران - شمال، تردد روان است. 

​مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اضافه کرد: دوربین‌های نظارت تصویری بین پل فردیس تا ساسانی نشان می‌دهد.

محرابی‌نیا با اشاره به اینکه در محورهای شمالی بارش خاصی نداریم، اظهار کرد: ‌مسافران به هشدارهای سقوط بهمن توجه کنند.

* آزادراه ‌تهران-کرج پرترددترین جاده کشور

​مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته آزادراه تهران-کرج با ۱۰۸ هزار و ۹۵۲ تردد وسیله نقلیه پرترددترین جاده کشور بود و پس از آن آزادراه‌های کرج - تهران و ‌کرج - قزوین در رتبه‌های بعدی از نظر میزان تردد قرار دارند.

* محدودیت ترافیکی جاده‌ها تا روز دوشنبه ۱۹ اسفند

محرابی‌نیا اظهار داشت: امروز ۱۵ اسفند در مسیر رفت و برگشت محور هراز ‌به علت‌ عادی و روان بودن ترافیک‌، محدودیت تردد کامیون و کامیونت‌ لغو شد.

​مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: تردد موتورسیکلت تا ساعت ۶ صبح روز دوشنبه ۱۹ اسفند از محورهای هراز، کندوان، فیروزکوه‌ و جاده تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: در محور کندوان تردد خودرو از ساعت ۱۵ تا ۲۳ روزهای ۱۶ و ۱۸ اسفند ماه (جمعه و یکشنبه) از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع است و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۸ تا ۲۳ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران یک‌طرفه می‌شود.

​مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اظهار کرد: در محور هراز تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ روز یکشنبه ۱۸ اسفند از رودهن به سمت آمل ممنوع است و با تشخیص مأموران پلیس راه تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ روز ۱۸ اسفند از آب‌اسک به سمت رودهن یک‌طرفه است.

محرابی‌نیا با اشاره به ممنوعیت تردد تریلر و کامیون در محور کندوان بیان کرد: در محور هراز تردد تریلرها ممنوع است همچنین تردد کامیون غیر از مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت‌ ۶ تا ۲۴ روزهای ۱۶ و ۱۸ اسفندماه (‌جمعه و یکشنبه) ممنوع است.

* انسداد ۱۰ جاده به دلیل نبود ایمنی

وی افزود:  در حال حاضر محور رامیان–اولنگ - شاهرود ‌در استان‌های گلستان و سمنان، محور فرعی شمشک - دیزین ‌در استان‌های البرز و تهران‌، محور شهداد - نهبندان‌ دراستان کرمان‌، محور سی سخت - پادنا در استان کهگیلویه و بویر احمد،‌ محور وازک - بلده‌ دراستان مازندران و محور گنجنامه - تویسرکان در استان همدان به دلیل نبود ایمنی مسدود است.

​مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اظهار داشت: همچنین محورپونل - خلخال‌ دراستان‌های گیلان و اردبیل،‌ محور سروآباد - پاوه دراستان کردستان، ‌محور خرم‌آباد -پلدختر در استان لرستان و محور فرعی رینه-پلور در استان مازندران به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.