حمیدرضا رشدی نژاد روز یکشنبه افزود: با اعلام مثبت شدن نتایج دو مورد فرد مشکوک مبتلا به کرونا در کرمان پس از تایید نتایج توسط وزارت بهداشت این استان به جمع استان های دارای مورد مثبت ویروس کرونا پیوست.

پیش از این نیز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش آمار بیماران بستری در بخش عفونی بیمارستان های کرمان خبر داده بود.

سید وحید احمدی طباطبایی گفته بود: روزانه افزون بر ۱۵ نمونه از افراد مشکوک مبتلا به کرونا گرفته و به آزمایشگاه ارسال می شود.

وی تاکید کرد: آمار مبتلایان به کرونا را از طریق انجام آزمایش نمونه ها نداریم اما علائم بالینی برخی بیماران بستری ظن بالایی نسبت به ابتلا به ویروس کرونا  دارند لذا نمی توان گفت این ویروس در کرمان وجود ندارد.

طباطبایی بر رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد و گفت: در بسیاری از موارد علائم خفیف است و فرد بدون آنکه بداند انتقال دهنده ویروس است در جامعه حضور پیدا می کند.

وی از افراد خواست در صورت بروز علائم سرماخوردگی در منزل بمانند و با دیگران ارتباط برقرار نکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: به دلیل آنکه گزارشات مثبتی از مبتلایان به ویروس کرونا  در اطراف استان کرمان گزارش شده است، قطعا ویروس کرونا در این استان در حال گردش است و ممکن است هفته پیش رو ، شاهد موارد مثبتی در سطح استان باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.