"سید وحید احمدی طباطبایی" با بیان اینکه قرار است امروز و یا فردا کیت های آزمایشگاهی شناسایی بیماری کرونا به کرمان ارسال شود، اظهار کرد: نیروی فنی و زیرساخت های موجود به منظور انجام آزمایشات مربوط به بیماری کرونا در استان کرمان وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه جواب نمونه های ارسالی بیماران مشکوک به کرونا به ۲ آزمایشگاه مرکزی به دلیل ازدحام نمونه ها از استان های دیگر با تاخیر اعلام می شود تصریح کرد: راه اندازی این آزمایشگاه در کرمان پروسه انجام آزمایش تا رسیدن به پاسخ را به کوتاه ترین حد ممکن می رساند.

وی با تاکید بر اینکه مثبت نشدن آزمایشات بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به معنی وجود نداشتن کرونا در این استان نیست و به طور قطع ویروس در این استان نیز در گردش است عنوان کرد: امکان دارد برخی افراد به عنوان ناقل و بدون علامت باشند زیرا علائم کرونا مانند ویروس سرماخوردگی است و در برخی افراد ممکن است علامت چندانی نداشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان از افرادی که تب، سرفه و علائم سرماخوردگی دارند خواست در منزل بمانند و برای حضور در جامعه در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند افزود: ممکن است کرونا تا فروردین و اردیبهشت نیز وجود داشته باشد و در این راستا توصیه می شود افراد از حضور بی مورد در اماکن پرتردد و پر جمعیت خوداری کنند و هرگز با دیگران دست دهند.

احمدی طباطبایی با بیان اینکه ۸۰ درصد بیماران مبتلایان به کرونا ویروس جدید سلامتی خود را باز می یابند خاطر نشان کرد: ۲.۵ درصد از این افراد جان خود را از دست می دهند که بیشتر این افراد دارای بیماری زمینه ای هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.