به گزارش شبکه سی ان ان، ژنرال "جان آکویلینو" فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در آسیا و اقیانوسیه در اعلامیه‌ای خاطر نشان کرد: به منظور نظارت بر ملوانان در مورد هرگونه علائم ویروس کرونا، کشتی‌های ناوگان دریایی باید قبل از ورود به بندر دیگر به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.  

جان آدامز سخنگوی ناوگان دریایی آمریکا در همین رابطه، گفت: برای نظارت بر دریانوردانی که به مناطق پرخطر سفر کرده‌اند، ناوگان اقیانوس آرام در حال انجام اقداماتی برای جلوگیری از درگیری شدن ملوانان به ویروس کرونا است.  

آدامز افزود: هیچ پرسنل نیروی دریایی آمریکا تاکنون علائمی از این بیماری را نشان نداده‌اند.  

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده ۵۹ مورد از ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا را تأیید کرده است که اکثر آن‌ها مربوط به افرادی هستند که از شهر ووهان چین و کشتی کروز مسافرتی الماس تخلیه شده‌اند.  

شمار قربانیان مبتلا به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین به ۲ هزار و ۷۸۸ نفر، منطقه اداری ویژه هنگ کنگ ۲، ایران ۳۴، ایتالیا ۱۵، کره جنوبی ۱۳، ژاپن ۸، فرانسه ۲، تایوان و فیلیپین یک نفر رسید.  

از سوی دیگر ۷۸ هزار و ۸۲۴ نفر در سرزمین اصلی چین، ۹۲ نفر در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ، منطقه اداری ویژه ماکائو ۱۰ و تایوان نیز ۳۲ مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونا ثبت شده است.  

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان نیز از مرز ۸۳ هزار نفر گذشت. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.