براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی یکشنبه (۱۱ اسفند ماه) بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، شمال مرکزی، لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران پیش بینی می‌شود.

همچنین رگبار و بارش باران و گاهی رعد و برق در استان‌های ایلام، شمال چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان مشاهده خواهد شد، ضمن اینکه بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه (۱۲ اسفند ماه) با کاهش ۷ تا ۱۰ درجه ای دما در استانهای واقع در نوار شمالی کشور، شاهد بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و خراسان شمالی خواهیم بود. بارش باران و برف نیز در غرب کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و شمال خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

همچنین بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف در گردنه‌ها و جاده های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود که نسبت به انجام اقدامات به موقع در خصوص آبگرفتی معابر عمومی و یا برف روبی و تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی توصیه می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.