«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت شورای امنیت ملی این کشور برای بررسی تحولات ادلب، به ریاست «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تشکیل جلسه داده است.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» پسکوف طی نشست خبری در کرملین، توضیح داد: «پوتین و اردوغان در تماس تلفنی، نگرانی‌های خود درباره وضعیت ادلب را مطرح کردند. این دو توافق کردند احتمال برگزاری نشستی در سطح عالی بین دو کشور در آینده نزدیک را بررسی کنند»

وی با بیان اینکه رؤسای جمهور روسیه و ترکیه بر اهمیت اولویت مبارزه با گروه‌های تروریستی بین‌المللی تاکید کردند، افزود: «پوتین و اردوغان درباره اتخاذ تدابیر بیشتر برای عادی سازی وضعیت در شمال غرب سوریه هم نظر بودند».

به نوشته وبگاه «راشاتودی»، سخنگوی کرملین درباره دلیل کشته و زخمی شدن نظامیان ترکیه در عملیات روز گذشته در ادلب، تصریح کرد که آنها خارج از پست‌های دیدبانی خود در ادلب بودند و آنکارا نیز به مسکو اطلاع نداده بود که نظامیانش در محل تجمع تروریست‌ها هستند.

پسکوف در این باره تاکید کرد: «نظامیان ترکیه نباید خارج از پست‌های دیدبانی خود در منطقه کاهش تنش ادلب باشند... نظامیان ترکیه در جریان حمله تروریست‌ها [به مواضع ارتش سوریه] کشته شدند».

وی با بیان اینکه نظامیان ترکیه در ادلب موظف بودند عناصر مسلح را کنترل کرده و مانع فعالیت‌های تروریستی شوند، ادامه داد: «اما در این کار موفق نبودند... در میان تروریست‌هایی که در ادلب می‌جنگند، مزدوران خارجی از جمله شهروندان کشورهای مشترک‌المنافع حضور دارند».

به نوشته وبگاه «اسکای نیوز» سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه ضمن اشاره به اینکه مسکو هر کاری که بتواند برای حفاظت از نظامیان ترکیه "داخل" پست‌های دیدبانی این کشور در ادلب انجام می‌دهد، گفت: «ما امیدواریم ترکیه نیز هر کاری که می‌تواند برای حفاظت از روس‌ها و تاسیسات دیپلماتیک روسیه در سوریه انجام دهد».

شبکه «المیادین» بامداد امروز گزارش داد ۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، واقع در «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب انجام شد، کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز درباره کشته و مجروح شدن نظامیان ترکیه در حملات هوایی به عناصر مهاجم به ارتش سوریه توضیح داد: «آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند».

کشته و زخمی شدن نظامیان ترکیه در جریان حملات روز گذشته گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش سوریه در جنوب ادلب و شهر «سراقب» و پاسخ توپخانه‌ای نیروهای سوری رخ داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.