عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی نسبت به انتشار برخی مطالب در زمینه شیوع ویروس "کرونا"  و فایل صوتی جعلی منسوب به آقای حریرچی معاون وزیر بهداشت، واکنش نشان داده و گفته است که «تردیدی نیست که باید نگران بود ولی در عین حال مسلط بر رفتار خودمان باشیم.»

وی افزود: طی این روزها بارها دیدم که برخی فایل‌های صوتی به نام‌های مجهول و ناشناخته یا جعلی درباره وضعیت ارسال می‌شود، جالب این که همه ارسال‌ها از افراد محترم و فهمیده بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی ادامه داد: بعضا نظرم را می‌پرسیدند که آیا محتوای فایل درست است یا نه؟ بگذریم از این که جعلی بودن برخی واضح بود، چون از طرف کسی صحبت می‌کرد که آن طرف لهجه روشن ترکی دارد و این جاعل فارسی صحبت می‌کرد؛ پاسخ من این بود که اصلا چنین مطالبی را نمی‌خوانم که بخواهم صحت و سقم آنها را ارزیابی کنم.

عبدی تصریح کرد: درست است که اطلاع‌رسانی رسمی اشکالات اساسی دارد و اعتمادآفرین نیست، اما راه مقابله با آن پناه بردن به مطالب بدون دقت و جعلی نیست. این اندازه از توجه به این مطالب، عامل اصلی تولید و انتشار آن‌ها نیز هست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: قرار نیست از لج بی‌اعتمادی، به منابع ناشناس و جعلی پناه ببریم، مطالب دروغی که با خواندن آنها خودمان و عزیزانمان را آزار می‌دهیم. بیایید به خودمان رحم کنیم و از خودزنی بپرهیزیم و این فایل‌های بی نام و نشان را نه بخوانیم و نه نشر دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.