حداقلش این است که مارک دوبوویتز فهمید که تحریم‌های اقتصادی آمریکا تاثیر نداشته و تاثیر آن کمتر از کرونا بوده است. مارک دوبوویتز، رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که یک اندیشکده صهیونیستی در آمریکا به شمار می‌آید در صفحه توییتر خود نوشت: کرونا ویروس کاری با ایران کرده که تحریم‌های آمریکا نکرده است.

واکنش شمخانی

همچنین علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اظهارات روز سه‌شنبه وزیر امور خارجه آمریکا درباره وضعیت بیماران شیوع ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: کاخ سفید هنوز هیچ خبر دقیقی درباره حقیقت عین‌الاسد، هواپیمای جاسوسی در افغانستان، کشته‌های امسال آنفلوآنزا در آمریکا منتشر نکرده است.

به سبک ایرانی‌ها سلام کنید

ازسوی دیگر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران - فرانسه با انتشار ویدئویی در صفحه توییتر خود سه نوع سلام کردن به روش ایرانی، ژاپنی و تایلندی را برای جلوگیری از شیوع کروناویروس توصیه کرد. «آن ژنوته» در این ویدئو می‌گوید: سلام کردن فرانسوی‌ها توام با تماس دست و زدن مشت‌ها به هم یا ماچ و بوسه است. بهتر است با رعایت فاصله یک متری مثل ایرانی‌ها (قرار دادن دست روی سینه)، تایلندی‌ها یا ژاپنی‌ها به هم سلام کنیم.

تست کرونا در مقابل در منازل انجام نمی‌شود

درخبری دیگر به دنبال انتشار خبری مبنی بر سودجویی و سرقت برخی از افراد از شهروندان در پوشش انجام تست کرونا در مقابل در منازل، معاون هماهنگ‌کننده پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد که تست‌های مربوط به کرونا به هیچ عنوان در مقابل در منازل انجام نمی‌شود. سرهنگ علیرضا ناصری‌نژاد در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: از این رو اگر شهروندان با چنین مواردی روبه‌رو شدند باید بدانند که این مراجعات از سوی وزارت بهداشت و دستگاه‌های مجری نیست. »

بازداشت ۲۴ نفر و تذکر به ۱۱۸ شایعه‌پرداز

درهمین راستا، سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از تشکیل کارگروه ویژه برای مقابله با شایعه‌سازان فضای مجازی با موضوع کرونا خبر داد و گفت: ۲۴ نفر بازداشت و ۱۱۸ نفر از کاربران نیز مورد تذکر و ارشاد قرار گرفتند.

آخرین وضعیت پرونده سلطان ماسک

در خبری دیگر یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پرونده سلطان ماسک در اولویت رسیدگی ما قرار دارد و ظرف دو هفته آینده حکم وی صادر می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: حداکثر ظرف دو هفته آینده حکم سلطان ماسک صادر خواهد شد. این متهم که یک همسر تبعه چین دارد در محل دستگیر و در تحقیقات مشخص شد وی این تعداد ماسک را از یک کارخانه تولیدی در منطقه بومهن خریداری کرده و قصد داشته با احتکار آن و در زمان مناسب با قیمت بالایی اقدام به فروش کند.

توصیه‌های کرونایی ضرغامی

همچنین عزت‌الله ضرغامی در توییتی با استقبال از تصمیم دولت برای عادی شدن اوضاع از روز شنبه تاکید کرد که حداقل‌ها را فراهم کنید. به گزارش «ایسنا» در یاداشت توییتری عزت‌الله ضرغامی آمده است: امروز، به چند داروخانه سر زدم. نه ماسک داشتند و نه ضدعفونی‌کننده! می‌گویند چند میلیون ماسک کشف کرده‌اند. خب زودتر توزیع و تصاویرش را پخش کنید. ان‌شاءالله به‌تدریج با گرم شدن هوا، از این ویروس دموکرات خلاص می‌شویم.

انتقال طلبه ایرانی از نجف به کشور

در همین حال با پیگیری و هماهنگی مسوولان سفارت ایران در بغداد، کنسولگری ایران در نجف و مسوولان مرزی و گذرنامه، طلبه ایرانی در نجف که مشکوک به داشتن عوارض کرونا است، سه‌شنبه شب از عراق به ایران منتقل شد، تا در کشور مورد مراقبت‌های ویژه قرار گیرد.

برج میلاد تعطیل شد

درخبری دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، در این ارتباط مصطفی کاظمی، مدیرکل دفتر شهردار تهران در نامه‌ای خطاب به جوادی‌یگانه، معاون اجتماعی شهردار تهران و حسینی توسل مدیرعامل برج میلاد از این دو مسوول خواسته است تا تمام برنامه‌های بخش گردشگری و تفریحی مجموعه برج میلاد را تعطیل کنند.