به گزارش روز جمعه روزنامه «نیویورک تایمز» یک مقام ارشد ترکیه در پاسخ به کشته شدن ۳۳ سرباز ترک در حمله هوایی نیروهای دولت سوریه در منطقه شمال غربی ادلب سوریه گفت: آنکارا دیگر از رسیدن پناهجویان سوری به اروپا جلوگیری نخواهد کرد.  

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه اعلام کرد: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه ریاست یک نشست اضطراری در مورد این حمله را در آنکارا برگزار کرد، در حالی که خلوصی آکار وزیر دفاع و فرماندهان نیروهای ترکیه عملیات‌هایی را در سوریه در مرزهای ترکیه انجام دادند.  

حدود یک میلیون غیرنظامی از ماه دسامبر (آذر/ دی) در نزدیکی مرز ترکیه آواره شده‌اند.  

یک مقام ترکیه‌ای به رویترز گفت: با انتظار ورود قریب‌الوقوع پناهندگان از ادلب، به مقامات پلیس، پاسدار ساحلی و مرزبانی ترکیه دستور داده شده است که از کنترل گذرگاه‌های زمینی و دریایی پناهندگان به سمت اروپا پرهیز کنند.  

این مقام مسئول ترکیه که خواست نامش بیان نشود گفت: ما به طور موقت تصمیم گرفته‌ایم که مانع ورود پناهندگان سوری از طریق دریا یا زمین به اروپا نشویم.  

به گفته این مقام ترکیه، از ورود پناهجویان به ویژه سوری‌ها برای رسیدن به اروپا استقبال می‌شود.  

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش این کشور با تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست‌ها در سوریه است.  

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان‌های ادلب و حلب، تنش جدیدی را میان آنکارا و دمشق ایجاد کرده و ‌تنش‌های نظامی میان دو طرف را رقم زده است.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.